PET MILIONA MIGRANTA IDE KA SRBIJI: Ulazak Hrvatske u Šengen napravio tampon zonu - ključa na granici između Turske i Grčke
Na granici Turske i Grčke trenutno SE nalazi pet miliona migranata, Oni će Balkanskom rutom npokušati da uđu u EU. Ulazak Hrvatske u Šengen od 1. januara je veliki bezbednosni izazov za Srbiju
Ove godine u prihvatnim centrima u Srbiji registrovano je 95.000 migranata, što je za gotovo 30.000 više nego prethodne. Među njima najviše je onih koji dolaze iz Avganistana, Sirije i Pakistana.
Put dalje ka Evropi neretko nastavljaju uz pomoć grupa krijumčara, a jedna od takvih grupa juče je razbijena na jugu Srbije.
Nimalo naivno, policija na nogama
Načelnik Uprave granične policije Mile Jandrić upozorava da se na granici Turske i Grčke trenutno nalazi pet miliona migranata i da će se priliv Balkanskom rutom nastaviti i narednih godina. Ulazak Hrvatske u Šengen od 1. januara je veliki bezbednosni izazov za Srbiju, ističe Jandrić za Informer.
Hapšenja devet osoba na teritoriji Vranja, Preševa, Surdulice zbog krijumčarenja ljudi jedna je u nizu akcija u poslednjih mesec i po dana. Načelnik Uprave granične policije Mile Jandrić kaže da je samo u ovoj godini podneseno oko 140 krivičnih prijava protiv 200 osumnjičenih za krivično delo krijumčarenje.
Kada su u pitanju organizovane kriminalne grupe, reč je o našim državljanima. Pojedinačne prijave se odnose najviše na naše državljane, ali postoje i lica iz zemalja iz okruženja - Rumunije, Poljske, pa čak i iz Nemačke, rekao je Jandrić.ž
Akcija suzbijanja ilegalnih migracija je, kaže, trajnog karaktera.
- Migranti se iz tih divljih kampova, improvizovanih, vraćaju u prihvatilišta koja su u organizaciji Komesarijata za izbeglice. Oko tri i po hiljade njih je vraćeno, a protiv određenih lica koja su vršila krivična dela preduzete su sve zakonske mere i radnje - rekao je načelnik Jandrić.
Posle sukoba migranata u Horgošu u novembru sve više se govori o proceni koliko još ljudi pokušava da prođe kroz Srbiju Balkanskom rutom.
- Naravno da postoji porast na Balkanskoj ruti. Imamo problem zato što su to državljani uglavnom Avganistana, Sirije, Pakistana. U tim zemljama se ništa značajno nije promenilo... - rekao je Jandrić.
Priliv migranata neće prestati
Napominje da je njihov cilj da se domognu Evrope, pre svega Nemačke i Francuske, a da je Srbija geostrateški pozicionirana tako da migrantske rute nikako ne mogu da je zaobiđu.
- S obzirom na to da su naše procene da se u Turskoj, prema granici sa Grčkom, trenutno nalazi pet miliona takvih migranata, sigurno ovo neće stati ni danas, ni sutra, da nas ovaj trend očekuje u narednom periodu, da ne kažem godinama - rekao je Jandrić.
Napominje da se na migrantskom pitanju radi zajedno sa Mađarskom i Austrijom.
- Znate i sami da je republika Mađarska podigla ogradu i stavila barijere. Imaćemo sa Hrvatskom takođe bezbednosni izazov. Oni ulaze u Šengen zonu od 1. januara. Ukoliko uđu, a sve pretpostavke jesu da će ući, to je spoljna granica Šengen zone. Oni će sigurno utvrditi svoje granice i Šengen će se braniti maksimalno koliko bude mogao - rekao je Jandrić.
Očekuje se, kaže, sve veći pritisak.
- Ruta će se možda negde menjati, ali ništa što bi značajnije promenilo neki bitan bezbednosni faktor - rekao je Jandrić.
Napominje da je Fronteks već na području Srbije.
- Nama je najveći pritisak sa Republikom Bugarskom, odnosno Severnom Makedonijom. E, tu se nalaze policajci i iz Austrije, Mađarske, Poljske. Uz korektnu saradnju ostvaruje se bolji cilj - da se taj broj iregularnih migracija i vršenje krivičnih dela dovede na razumnu meru - rekao je načelnik.
Rizikuju život da bi ušli u Srbiju
Naglašava da migranti u našu zemlju ulaze na razne načine, nekad čak rizikujući život.
- U pitanju su planinski predeli, šuma, idu peške između dva granična prelaza. Zemljana granica je nepregledna, koriste razne aplikacije, vodiče - rekao je Jandrić.
U tome im, dodaje, "zdušno pomažu ljudi koji zloupotrebljavaju tuđu nesreću zarad lične koristi" i organizuju im prevoz.
- Ako je u pitanju reka - čamcima, vozom, ako je u pitanju prelaz - sa lažnim dokumentima, u tovarnom prostoru kad vozač pravi pauzu na stajalištima ili benzinskim pumpama otvaraju plombu, uđu u tovarni deo kamiona, zatvore, pa mi otvaramo - objašnjava Jandrić.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)