REŠAVA SE VIŠEDECENIJSKI PROBLEM! Počela izgradnja novog železničkog Tomaševačkog mosta na pruzi Pančevo - Zrenjanin!
U narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata, umesto jednog nefunkcionalnog mosta drumsko-železničkog mosta, postojati dva mosta – železnički i drumski, što će značajno ubrzati saobraćaj i osigurati veću bezbednost svih putnika , istakao je Vesić.
Radovi na izgradnji železničkog Tomaševačkog mosta, preko Tamiša, na pruzi Pančevo - Zrenjanin, započeli su danas, a rok za završetak tog posla je 460 dana, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Novi železnički most, dužine 120 metara, nalaziće se nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta između Orlovata i Tomaševca, izgrađenog 1880. godine, koji uskoro više neće biti u upotrebi.
- Umesto njega, novim mostom čija je gradnja počela prolaziće samo vozovi, dok „Putevi Srbije“ planiraju izgradnju novog drumskog mosta, sa obilaznicom oko Orlovata - naveo je Vesić.
- Tomaševački most služio je za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je decenijama dovodilo do problema, jer kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj.To više neće biti slučaj. U narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata, umesto jednog nefunkcionalnog mosta drumsko-železničkog mosta, postojati dva mosta – železnički i drumski, što će značajno ubrzati saobraćaj i osigurati veću bezbednost svih putnika - istakao je ministar.
Vesić je istakao da je vrednost ugovora za izgradnju novog Tomaševačkog mosta nešto više od 1,5 milijardi dinara. Ugovor je preduzeće Infrastruktura železnice Srbije zaključila sa „Extra-auto transportom“, u zajedničkoj ponudi sa firmama „Briken“, „ZGOP“ i „Trioprojekt“.
Reč je o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna – Zrenjanin – Kikinda – državna granica, čija je modernizacija u planu.
Ministar je pojasnio da je dosadašnjom analizom stanja Tomaševačkog mosta utvrđeno da nije isplativo ulaganje u postojeću mostovsku konstrukciju i da je potrebna izgradnja novog objekta.
Ukazao je da i je postojeći Tomaševački most bio u upotrebi punih četrnaest decenija i predstavlja najstariji most tog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju tog dela zemlje.
Zbog toga su, na sugestiju građana, iz Infrastrukture železnice Srbije pokrenuli inicijativu da se postojeći most sačuva i nakon što u potpunosti prestane da bude u upotrebi, imajući u vidu da je važno za Zrenjanin da stari most bude sačuvan kao industrijsko i tehničko nasleđe, posebno zbog činjenice da će taj grad biti Prestonica kulture 2025. godine.
Bonus video
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)