SVE ŠTO RADI "DON" RADI SAMO SA JEDNIM CILJEM: Pogasiti sve druge i ucenjivati državu!

Autor: LJILJANA LUKIĆ

Vesti

05.07.2024

22:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Četiri su faze kroz koje Slovenci realizuju plan preuzimanja cele pekarske industrije

SVE ŠTO RADI "DON" RADI SAMO SA JEDNIM CILJEM: Pogasiti sve druge i ucenjivati državu!

Foto: Profimedia, Printscreen, Promo foto, Privatna arhiva

Slovenačka kompanija "Don don", koja se bavi proizvodnjom pekarskih proizvoda i čiji je većinski vlasnik Aleš Mozetič, raznovrsnim malverzacijama nastoji da uništi srpske pekare da bi ta najvažnija grana prehrambene industrije pala u njihove ruke stranog kapitala. I onda bi, kad strategija bude realizovana, iz lagodne pozicije stranog monopoliste, posle počišćene domaće konkurencije, "Don don" ucenjivao državu (i građane) pomoću hleba i zgrtao milione.

Taj prljavi plan otimanja naše ključne i vitalne privredne grane, kako otkriva Srpski telegraf, sprovodi se u četiri faze: ukidanje tržišne utakmice i nametanje svog uticaja, potiskivanje, gašenje ili preuzimanje srpskih pekarskih industrija, uspostavljanje monopola, presudan uticaj na tržišna kretanja i ucenjivanje države.

KRATAK ROK

- Aleš Mozetič tvrdi, kako prenose ljudi iz njegovog najbližeg okruženja, da mu je misija da u kratkom periodu, što znači od jedne do tri godine, uništi srpsko pekarstvo da bi samostalno i monopolski zavladao tržištem. Kad kažem da je reč o tri godine, imajte u vidu da on ovaj plan sprovodi već izvesno vreme i da u tome ne štedi novac - navodi odlično obavešteni sagovornik Srpskog telegrafa.

I ne bi mu to, podseća, bio prvi put. U Crnoj Gori je, o čemu je nedavno pisao naš list, došlo do kolapsa na tržištu kad se "Don don" nametnuo za vodećeg proizvođača: cena hleba skočila je čak 50 odsto, a bilo je i obustava isporuke na nekoliko dana.

- Hleb je u Crnoj Gori držao regularnu cenu, koju je Vlada ograničila, i kad je ta uredba istekla, došlo je do potresa koji je izazvao upravo "Don don". U prvih osam meseci 2022. hleb je poskupeo čak 50 odsto i koštao je 0,75 evra. Prvo je u januaru poskupeo 30 odsto, a potom u avgustu još 20 odsto - objašnjava naš sagovornik iz pekarske industrije.

U "Don donu" su, naveo je, svesni da je cena hleba odličan poligon za ucenjivanje i same države. I upravo je to model koji kroz četiri faze pokušavaju da instaliraju i u Srbiji:

- Kako bi i ovde cenu hleba diktirali isključivo oni. Uredba Vlade o ceni belog hleba sava ne može da traje doveka. I onda će biti onako kako oni kažu, a neće imati ko da im se suprotstavi od konkurencije.

FAVORIZOVANJE

U tu svrhu "Don don" je, kako je proteklih dana pisao naš list, između ostalog, angažovao i mrežu ljudi koji su u drugim kompanijama na pozicijama ključnim za odlučivanje o plasiranju robe na rafovima trgovina po Srbiji. Oni su razradili mehanizam da raznim mahinacijama i spornim radnjama proizvodi i "Don don" budu favorizovani i bolje plasirani na policama, a na štetu malih srpskih proizvođača.

To se naročito činilo u velikim trgovinskim lancima godinama. U vezi s tim, istražuje se uloga Srđana Starčevića, ključnog aktera u toj mreži. On je godinama bio na čelnoj poziciji sektora za nabavku u jednom od najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji, a sad je izvršni direktor baš u "Don donu".

Četiri faze prljavog plana

1. Ukidanje tržišne utakmice i nametanje svog uticaja
2. Potiskivanje, gašenje ili preuzimanje srpskih pekarskih industrija
3. Osvajanje celog tržišta i uspostavljanje monopola
4. Presudan uticaj na tržišna kretanja i ucenjivanje države

Neke od prljavih metoda

1. Kupovina proizvodnih pogone po Srbiji, pa ucenjivanje kupaca da sarađuju samo s njima
2. Sklapanje ekskluzivnih ugovora s trgovinskim lancima, kojima se srpski pekari isključuju iz posla
3. Preko marketinga i plaćanja plasiranja na policama uslovljavaju trgovinske lance da sarađuju samo s njima
4. Niz dobro razrađenih trikova protiv drugih proizvođača preko svojih ljudi raspoređenih po dubini u trgovinskim lancima
5. Otimanje najboljeg kadra od drugih proizvođača
6. Dampingovanje cena
7. Plaćanje u kešu za saplitanje konkurencije

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (1)

Loading
Za izbegavanje

06.07.2024 00:42

Njihove proizvode ne kupujem jer sam već dva puta našao ostatke plastike i gume u belom rezanom hlebu. Nikakvu kontrolu proizvoda nemaju kad je to moglo da dođe do kupca.