JUBILARNA 40. SEZONA Uprkos svemu, KPGT je opstao
Sezona YUFEST 40 godina KPGT počinje 11. septembra (21 i 23h) premijerom "Ričarda III" na Donjem Kalemegdanu, a nastaviće se 17. septembra "Psovanjem publike" i 26. septembra "Ljubavnom pričom" u Staroj Šećerani, prostoru KPGT.
- Bez gorčine, sa radošću, KPGT skromno obeležava 40 godina od svoje prve premijere, kao i uvek- predstavama. KPGT zahvaljuje gradu Beogradu na sjajnoj i spasonosnoj podršci, prvoj za 40 godina, bez koje ne bi bilo ni sezone, a možda ni KPGT pozorišta u njegovoj jubilarnoj godini - kaže Ljubiša Ristić, reditelj i osnivač KPGT.
NOVA GENERACIJA GLUMACA I PREMIJERE
Najnovija generacija glumaca KPGT premijerno izvodi predstave sa gvozdenog repertoara KPGT: "Ričarda III" od Šekspira i "Psovanje publike" od Handkea, ali i "Bubu u uhu" Fejdoa i "Tajnu crne ruke" Đorđevića.
U okviru YuFest 40 godina KPGT sezone, premijere novih predstava biće "Ljubavna priča" Puriše Đorđevića, "Iza zatvorenih vrata" Sartra, "Duhovne vežbe" Lojole, "Pohvala ludosti" Erazma i "Vladalac" Makijavelija.
Prva premijera održana je 8. juna 1978. Bilo je to "Oslobođenje Skoplja" Dušana Jovanovića u režiji Ljubiše Ristića i koreografiji Nade Kokotović sa Radetom Šerbedžijom u glavnoj ulozi.
- Ovo četvoro osnivača kulturno političkog pokreta Kazalište Pozorište Gledališče Teatar – KPGT, delovali su u Jedinstvenom jugoslovenskom kulturnom prostoru, sarađujući sa stotinama pozorišnih umetnika iz čitave Jugoslavije, sve do rata koji je nasilno razbio ne samo Jugoslaviju već i Jedinstveni jugoslovenski kulturni prostor - kaže Ristić i podseća da je KPGT ideju i praksu zajedničkog života i rada umetnika Jugoslavije demonstrirao u vremenima pripreme razaranja zajedničke države.
KPGT se obraćao publici u svim delovima zemlje na svim jezicima kojima je govorila njegova publika, a ideju i praksu zajedničkog života i uzajamnog obogaćivanja kulturnim različitostima promovisao i dokazivao i na kontinentima od Australije do Amerike.
MLADI BEZ PREDRASUDA, STARIJI POSTAJU HRABRIJI
- KPGT je u prvih 15 godina igrao u inostranstvu u toku godine više predstava nego sva ostala pozorišta iz Jugoslavije zajedno. Uvek bez državne pomoći, finansiranja i međunarodnih konvencija. Onda je naišao period kada je ovo pozorište ostalo bez svoje zemlje, bez svoje publike i bez mnogih svojih umetnika. Vreme rata, straha, pritisaka, kulturnog embarga i konvertitstva. Rat se završio i umesto Jugoslavije pojavio se Region, umesto zajedničkog života i rada u Jedinstvenom jugoslovenskom kulturnom prostoru – Saradnja u regionu, umesto Multikulturalnosti – Slatko osećanje pripadnosti i licemerna Srdačna antanta nacionalista - dodaje Ristić.
U tome za Jugoslovene sledećih 25 godina nije bilo mesta i, kaže reditelj, KPGT je prirodno izložen neprirodnom preziru i bojkotu, ponovo od Slovenije do Makedonije.
- Uprkos svemu, KPGT je opstao, došle su i smenjivale se mnoge mlade generacije i evo, sada, posle 40 godina, ’’preživeli pišu izveštaj’’! Prošle su godine, stvari se menjaju, mnogo toga što nije bilo jasno – postaje jasnije, mladi imaju sve manje predrasuda a stariji postaju hrabriji - zaključuje Ristić.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)