Sud u Nemačkoj kaznio vozača jer je nelegalno kontrolisao brisače tokom vožnje?!
U Nemačkoj se dogodio neobičan sudski proces, koji bi mogao imati dalekosežne posledice na proizvođače automobila. Rezultat je presuda, da upotreba displeja osetljivih na dodir tokom vožnje nije legalna. Isto kao i telefoniranje za volanom sa telefonom u ruci...
Sve je počelo prošle godine u martu mesecu, kada je nemački vozač automobila Tesla Model 3 u kišnim vremenskim uslovima izleteo sa puta i udario u drvo, nakon što je pokušao da podesi tempo rada brisača preko glavnog displeja osetljivog na dodir.
Podsetimo, u automobilu Tesla Model 3 većina funkcija se kontroliše preko centralnog ekrana. Iako se brisači mogu uključiti preko polugice iza volana, funkcija određivanja frekvencije rada se nalazi duboko u Infotainment sistemu. U avgustu mesecu, sud je kaznio vozača novčanom kaznom u visini od 200 evra i zabranom upravljanja vozilom u trajanju od mesec dana. Prema presudi, tokom vožnje je vozač koristio elektronski uređaj, tako da je kazna praktično ekvivalentna prekršaju korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje.
Vlasnik Tesle se žalio na ovu odluku, jer mu se presuda činila nepravednom. U argumentaciji je naveo, da displej osetljiv na dodir u automobilu Tesla Model 3 ne može biti klasifikovan kao spoljni elektronski uređaj, jer ako se preko njega kontroliše tempo rada brisača, to je zapravo kontrolna funkcija u samom vozilu. Međutim, nije uspeo. Viši sud u gradu Karlsruhe je potvrdio odluku nižeg suda i ovaj vozač više nema pravo žalbe.
Ova presuda zaista zvuči nelogično i može imati uticaj na proizvođače automobila. Ovo je presedan, jer je kontrola osnovnih funkcija u vozilu prikazana kao nezakonita aktivnost. "Ako praksu suda iz Karlsruhe primene i drugi sudovi, to će značiti da će se upotreba dodatnih funkcija preko displeja osetljivog na dodir u budućnosti smatrati kao prekršaj." - ovaj spor je prokomentarisao i šef pravnog odelenja automobilskog kluba ADAC.
Iako se ova presuda čini nelogičnom, možemo je posmatrati i iz drugog ugla. Mnoga istraživanja pokazuju, da je u nove Infotainment sisteme integrisan sve veći broj funkcija, pa čak i one najosnovnije, za čije korišćenje je potrebno više vremena, što odvlači pažnju vozača. Prema nekim analizama, ovi sistemi mogu biti opasniji po bezbednost na putu od alkoholisanog vozača.
Ako želimo biti objektivni, možemo stati i u odbranu Tesle, jer svako ko vozi Teslu treba da nauči da koristi kontrole ovog automobila. Postoji nekoliko načina za rukovanje brisačima u Tesli.
- U situaciji u kojoj se našao, ovaj vozač je mogao da promeni brzinu rada brisača glasovnom komandom, bez da ni sekundu mora skinuti pažnju sa puta. Glasovna kontrola veoma dobro funkcioniše na nemačkom jeziku i aktivira se pritiskom na dugme na volanu.
- Pomoću ručice levo od volana, vozač može da pokrene pojedinačni pokret brisača i može ga ponavljati, takođe bez potrebe da skrene pogled sa puta.
- Kao alternativa, tu je i mogućnost aktiviranja standardnog autopilota koji je integrisan u sve Tesla automobile. Ovaj sistem veoma pouzdano drži vozilo u sredini trake i čak pri snažnoj kiši omogućava sigurno podešavanje brisača preko displeja osetljivog na dodir.
- Postoji i sistem automatskog rada brisača, tako da vozač ne mora ništa podešavati kada pada kiša, jer se frekvencija njihovog rada automatski regiliše.
To znači da je vozač imao najmanje tri sigurne opcije za podešavanje brisača vetrobranskog stakla, ali odabrao četvrtu opciju, koja mu je oduzela najviše vremena i zbog koje je izgubio kontakt sa onim šta se dešava ispred vozila, što je proizrokovalo saobraćajnu nezgodu.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)