NESVESNO DONOSIMO 95% SVOJIH ODLUKA: Evo kako naš mozak reaguje na Fejsbuk i Instagram!
Odlazak na Instagram ili Fejsbuk za većinu ljudi predstavlja dnevnu rutinu koju skoro ni ne primećujemo i za koju mislimo da u nama ne budi posebne emocije.
DIRECT MEDIA United Solutions sprovela je prvo neuroistraživanje u Srbiji sa ciljem da proveri kako zaista društvene mreže utiču na naš mozak.
Ispitanici su zamoljeni da se tokom istrazivanja ponašaju kako bi se inače ponašali kada koriste Fejsbuk i Instagram, dok je u isto vreme savremenom neurotehnologijom beležena aktivnost njihovog mozga i emocionalna reakcija.
- Naša ideja je bila da kroz ovo istraživanje pokušamo, kao profesionalci, da o tim mrežama saznamo neke zaista dubinske stvari. Šta je to što te društvene mreže čini toliko važnim? - kaže direktor DIRECT MEDIA United Solutions Jovan Stojanović.
Šef neuro konsultantskih službi Optimal HR grupe doktor Nikolaos Dimitriadis navodi da je "tipičan način na koji su ranije pokušavali da razumeju šta se dešava odnosno da imaju informaciju o ponašanju njihovih potrošača je da ih pitaju".
- Sada imamo tehnologiju, metodologiju i nauku uz pomoć kojih možemo da pročitamo šta se zapravo dešava u samom trenutku iskustva. 95% naših odluka dolazi iz podsvesti - objašnjava doktor.
Ispitanici su zamoljeni da se tokom istraživanja ponašaju kako bi se inače ponašali kada koriste Fejsbuk i Instagram, dok je u isto vreme beležena aktivnost njihovog mozga i emocionalna reakcija.
- Nikada dosad nisam razmišljao o tome kroz koje emocije prolazim dok "sedim" na društvenim mrežama - kaže prvi ispitanik.
Drugi poručuje da "misli da mu je u 70% situacija dosadno i da zbog toga koristi društvene mreže".
Nasuprot uverenja da korišćenje društvenih mreža ne izaziva posebnu emociju, ova neurostudija je pokazala da iza svakog našeg "skrola" ili "lajka" stoji i ekstremno osećanje sreće - euforija. U moždanim talasima ispitanika je zabeleženo ushićenje i uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju uz mali zamor mozga - takozvana "savršena oluja", koje često nismo svesni ili sebi ne želimo da priznamo.
- Sadržaji utiču drugačije na mene u zavisnosti od raspoloženja. Ako posećujem društvene mreže iz dosade, onda mi to i nije neki doživljaj - objašnjava svoje iskustvo ispitanik Mihailo Milanović (32).
Kada je mozak tako očaran kao kad je na društvenim mrežama, onda će, uslovno rečeno, biti kažnjen svako ko ga prekida i odvlači od omiljenog sadržaja. Zato ne čudi negativna emocija na telefonski poziv ili neadekvatan oglas.
- Svaki put kada naš limbički deo mozga primi "notifikaciju" sa mobilnog telefona, odmah želi da se posveti tom zadovoljstvu odnosno nagradi - kaže doktor.
Da bismo održali nivo hormona sreće koji nastaje, mi ćemo hteti da što duže ostanemo tamo gde nam je lepo, a tako se stvara zavisnost.
- Mogla bih da kažem za našu generaciju da je zavisna - izjavila je ispitanica Isidora Radonjić (31).
Ispitanik Aleksej Vojinović (23) smatra da je "s jedne strane zavisnik društvenih mreža".
- Moramo da edukujemo i obučimo posebno mlade generacije kako da koriste društvene mreže na pravi način - zaključuje doktor Dimitriadis.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)