JUTJUB U OKRŠAJU SA ZAKONIMA EVROPSKE UNIJE? Stručnjaci za privatnost POKRENULI POSTUPAK!
Jutjub pokreće globalnu inicijativu protiv blokatora reklama, ali se susreće sa otporom u Evropi zbog mogućeg kršenja zakona o privatnosti.
Kompanija je nedavno zvanično zabranila korišćenje blokatora reklama, a cilj je da se korisnici nateraju da se pretplate na Jutjub Premium ili da prestanu sa blokiranjem reklama.
Međutim, cene Premium paketa su istovremeno porasle, što je izazvalo sumnju u motivaciju kompanije. Stručnjaci za privatnost, poput Aleksandra Hanfa, izrazili su zabrinutost da bi detekcija blokatora reklama mogla da bude u suprotnosti sa zakonodavstvom EU.
Hanf je već podneo žalbu irskoj Komisiji za zaštitu podataka, tvrdeći da Jutjub krši privatnost korisnika kroz svoj sistem detekcije blokatora reklama. On smatra da ove skripte predstavljaju kršenje prava na privatnost korisnika, slično špijunskom softveru.
Ipak, Gugl tvrdi da programi za blokiranje oglasa krše uslove pružanja usluge i ometaju mogućnost kreatora da zarade prihod od oglasa. Ovo nije prvi put da Hanf pokreće akciju protiv detektora blokatora reklama, a i drugi aktivisti, kao što je nemački zagovornik digitalnih prava Patrik Brajer, pozvali su Evropsku komisiju da istraži Guglove metode.
Evropska komisija je već jednom promenila stav o ovom pitanju, ali je još uvek neizvesno kako će se DPC, koji je stupio u kontakt sa Hanfom, odlučiti. Odluka bi mogla imati značajne implikacije na budućnost praksi otkrivanja blokatora reklama u Evropi, ali će uticati samo na operacije Jutjuba u ovom regionu. Ukoliko EU odluči u korist Hanfa, to neće važiti za druge regione.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)