STRUČNJACI UPOZORAVAJU: Ovo bi moglo da bude pretnja električnim automobilima

Autor: srbijadanas.com

Razonoda

06.02.2019

23:16

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Svi veći proizvođači automobila odlučili su se za električnu budućnost, ali prelazak na nove tehnologije bi mogao biti preuranjen, sugerišu poslednje prognoze.

RepublikaFoto: Renault Media
Prebrz prelazak na električna vozila bi mogao da bude problematičan

Brojni proizvođači ulažu milijarde evra kako bi pratili konkurenciju i na vreme prešli na struju. No taj prelazak mogao bi da se dogodi prerano, a to bi nekima moglo da prouzrokuje nenadoknadiv gubitak i egzistencijalne probleme. Postoji mogućnost da su krivo procenili tržište i prebrzo povećali električne kapacitete. Upravo to sugeriše "Deloitte" koji prognozira povećanje udela električnih vozila na tržištu, ali ne intenzitetom kojem se nadaju proizvođači.

Tako bi već 2020. godine tržište trebalo da naraste na 4 miliona električnih vozila, a 2025. na 12 miliona. Iako se drastičan rast nastavlja i dalje te najavljuju 21 milion električnih vozila do 2030. godine, stručnjaci u "Deloitteu" kažu da to znači ogromne viškove u proizvodnji. Njihov scenario kaže da će 2030. godine biti proizvedeno 14 miliona više električnih vozila od potreba tržišta, a to znači između ostalog i dodatan pad cena. Poslednje analize kažu da će se cena električnih i vozila na fosilna goriva izjednačiti najkasnije do 2024. godine.

RepublikaFoto: Daimler Media

Električni automobili u proizvodnom asortimanu definitivno imaju tržišno opravdanje. Godine 2017. prvi put je u svetu prodato preko milion električnih automobila, a već godinu dana kasnije prodaja je udvostručena. No to su još mali iznosi, pa tako udeo prodaje električnih vozila i plug-in hibrida na svetskom razini nivou tek 2,2 odsto.

Takođe, za prelazak na struju potrebne su milijarde, a pritom je i dalje teško zadržati profitabilnost. Na primer, Tesla je usprkos drastičnom rastu proizvodnje i približavanju godišnjem planu proizvodnje od pola miliona vozila morala da otpusti 3.000 radnika kako bi osigurala profitabilnost proizvoda koji nije jeftiniji od 35.000 dolara (Tesla Model 3). S druge strane Folksvagen u svoj I.D: električni program ulaže na desetine milijardi, a prate ga svi veći proizvođači poput Mercedesa i BMW-a.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading