Amerikanci krive povećanje brzine za povećan broj smrtnih slučajeva u udesima
Studija Zavoda za bezbednost puteva (IIHS) utvrdila je da povećanje dozvoljene brzine na putevima širom SAD rezultovala sa više hiljada poginulih u saobraćaju.
Prema rezultatima IIHS, u poslednjih 25 godina u SAD je poginulo skoro 37.000 osoba, samo tokom 2017. više od 1.900. Analiziran je uticaj promene maksimalne dozvoljene brzine u svakoj američkoj saveznoj državi od 1993. do 2017.
Uključijući faktore poput promene nivoa nezaposlenosti i potencijalnog broja mladih vozača na putevima, zaključeno je da je povećanje maksimalne brzine za 8 km/h direktno povezano sa rastom fatalnih nesreća na magistralnim i auto-putevima za 8 odsto.
Na kraju je zaključeno je da na putevima SAD zabeleženo 37.760 pogobija koje su mogle biti izbegnute da se maksimalna dozvoljena brzina nije menjala. Zbog ovakvih studija proizvođači automobila bi mogli da se nađu pod pritiskom smanjenja maksimalne dozvoljene brzine svojih automobila.
Pre nekoliko nedelja švedski Volvo je upravo zbog bezbednosti na putevima najavio da će od 2021. godine sva njegova vozila biti elektronski ograničena na maksimalnu brzinu od 180 km/h.
Međutim, nisu svi ubeđeni da veća brzina znači i više smrtnih slučajeva. Stručnjak za bezbednost Tom Sohrvajd smatra da je za saobraćaj važnije da se kreće konstantnom brzinom, i da je prava opasnost razlika između najsporijih i najbržih vozila.
On veruje da bi maksimalna brzina trebalo da iznosi onoliko kolika je prosečna brzina 85% vozila u saobraćaju koji se kreće.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)