Nova ekološka regulativa zadaje probleme proizvođačima automobila
Proizvođači automobila ponovo imaju poremećaje u prodaji zbog promena u regulativi EU vezanoj za tipove vozila.
Neke marke kao što su Volkswagen, Audi i Nissan, možda neće biti u potpunosti spremne za nova testiranja, piše Automobilwoche.
Počev od 1. septembra, sva nova putnička vozila koja se prodaju u Evropi moraju biti ponovno sertifikovana u skladu s ažuriranim parametrima WLTP testne procedure, koja je uvedena pre godinu dana, kada je zamenila NEDC.
Najveći broj automobilskih marki prolazi sertifikaciju po planu, međutim VW ima još posla da odradi.
- S par izuzetaka, sve kombinacije motora i menjača će biti sertifikovane po novoj Evro 6d-TEMP EVAP-ISC normi. Ostatak će uslediti u sedmicama koje su pred nama - saopštio je Volkswagen.
VW-ova divizija komercijalnih vozila nije tako dobro pripremljena, priznajući da je samo 33 odsto varijanti motora i menjača sertifikovano na startu ovog meseca.
- Biće privremenih restrikcija - saopštio je portparol.
Očekuje se da u njih bude uključen Crafter, koji neće biti dostupan u svim konfiguracijama do 2020.
VW je pretrpeo najveći udarac prebacivanjem na WLTP pravila prošle godine, jer je dobar deo sertifikacionih kapaciteta bio iskorišćen u poslednjih par godina, naravno u cilju ublažavanja posledica „dizelgejta“, izazvavši takozvana „uska grla“ u proizvodnji, što je imalo negativne posledice po prodaju.
Prodavci su bili pogođeni prošle godine kašnjenjem u dobijanju novih vozila.
- Osećali smo te poremećaje mesecima. Važni modeli u prodajnom smislu nisu mogli da budu u ponudi ili su bili dostupni u veoma ograničenim količinama. Kupci koji su se okrenuli ka drugim brendovima, izgubljeni su u godinama koje dolaze - rekao je Tim Mol, šef Moll grupe, specijalizovane za prodaju modela iuz Volkswagenovog koncerna.
Na startu ove godine, Volkswagen je saopštio da ne isključuje mogućnost stvaranja "uskih grla" u nabavci tokom druge polovine 2019. godine.
VW je saopštio da je imao neprijatne troškove od milijardu evra, povezane s ograničenom ponudom i višim subvencijama, uvedenim da bi na vreme prodao vozila koja nisu bila sertifikovana za period posle 1. septembra.
Industrijski analitičari ne predviđaju isti nivo poremećaja kao onaj koji je pogodio proizvođače 2018.
- Ne očekujemo da vidimo bilo kakve veće poremećaje u mesecima koji dolaze. Nova regulativa će biti mnogo manje remetilačka u odnosu na uvođenje WLTP-a prošlog septembra - rekao je Arnd Elinghorst iz Everore ISI-ja.
EVAP testiranje
Glavna promena u tipu odobrenja uključuje duže isparavajući (EVAP) emisioni test za benzinski pogonjena vozila, kod kojih će biti merena eskalacija isparenja ugljovodonika u periodu od 48 sati kada je automobil parkiran.
- Svaka kombinacija motora i menjača mora biti još jednom testirana - rekao je Patrik Gerstmejr iz tehničkog servisnog provajdera TUEV Sued, kompanije koja nadgleda testove u za potrebe nemačkih regulacionih tela.
Dok je uključeno vreme slično tranziciji ka WLTP-u, on smatra da su inženjeri naučili lekcije iz prošlogodišnjih problema.
- Ovog puta, čini se da su proizvođači nešto bolje pripremljeni, tako da je ukupan testni kapacitet proširen - rekao je Gerstmejr.
Mercedes-Benz, primera radi, saopštio je da je udvostručio broj radnih sati u laboratoriji u Štutgartu, koja vodi sertifikacione testove za globalna tržišta sem japanskog. Trenutno, sprovodi operacije u tri smene tokom radne nedelje, a ponekad i subotom, da bi se išlo u korak s količinom posla.
Deo problema pri prebacivanju na novu regulativu je da automobili često moraju da se "potope" između testova. To se odnosi na slučaj kada je vozilo koje se testira ostavljeno u ekološki kontrolisanoj prostoriji do 12 časova, da bi se pripremilo za regulatorni test.
Inženjeri Mercedesa udvostručili su broj radnih sati kako bi se uskladili sa novom regulativom
Čak 10 radnih dana može biti potrebno da vozilo prođe sve neophodne korake vezane za merenja visoke i niske emisije u uslovima odsustva vlage.
- Realno vreme da se vozilo pripremi i testira možda iznosi samo sat vremena, ali svi oni koraci između oduzimaju veoma mnogo vremena - rekao je Harald Berend, viši menadžer za testiranje pogonskih sklopova u Mercedes-Benzu.
Primera radi, s obzirom da automobili mogu biti sertifikovani isključivo s gorivom po EU standardima, vozilo koje dolazi s proizvodne linije mora da ima osušen rezervoar, koji se zatim puni. Takođe, testeri moraju da uzmu u obzir faktor vremena "natapanja" da bi obezbedili da temperatura ulja motora i rashladne tečnosti dostigne prihvatljiv nivo.
EVAP test zahteva sopstvenu komoru, nazvanu SHED, što je skraćenica za "Zapečaćeno kućište za određivanje isparavanja". Mercedes ih ima četiri u svojem centru za merenje, pored osam ispitnih laboratorija.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)