INOVATIVNI MERCEDES: Električni, hibridni, a sad i pogon na vodonik
Nemački proizvođač nudi sve više alternativnih pogonskih rešenja u svojim modelima, s obzirom da u prodajne salone ovih dana stiže GLC F-Sel sa vodoničnim gorivnim ćelijama.
U septembru je predstavljen električni SUV EQC, u oktobru dva plug-in hibrida koja osim električnog imaju i dizel motor, a krajem ovog meseca počeće prodaja Mercedesa GLC F-Cell sa pogonom na vodonik.
Osim što potrebnu električnu energiju za ktretanje dobija od vodoničnih gorivnih ćelija, ovaj SUV ima mogućnost dopune pogonskih baterija na strujnim utičnicama, pa se može reći da je to plug-in hibridni automobil – ali bez benzinske ili dizel komponente u pogonskom sistemu.
U hibridnom režimu rada, GLC F-Cell može da pređe do 478 km, sa punum rezervoarom od 4,4 kg vodonika.
Inače, rezervoar se može dopuniti vodonikom na stanici za punjenje za svega 3 minuta, otprilike za isto vreme koje je potrebno automobilu sa kovencionalnim pogonom da dopuni rezervoar benzinom ili dizel gorivom.
To predstavlja značajnu komparativnu prednost u odnosu na čisto električne automobile kojima čak i na brzim punjačima treba bar 20-ak minuta za delimičnu dopnunu pogonskih baterija.
S obzirom da ima litijum-jonske baterije kapaciteta 13,5 kWh, Mercedes GLC F-Cell može se voziti i sa praznim vodoničnim rezervoarom - sa potpuno napunjenim baterijama može da pređe i do 51 km u čisto električnom modu.
Prve isporuke ovog Mercedesovog modela počeće krajem oktobra, najpre u velikim nemačkim gradovima koji već imaju razvijenu mrežu stanica za punjenje rezervoara vodonikom, kao što su Berlin, Hamburg, Frankfurt, Štutgart, Minhen, Keln i Dizeldorf.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)