Influenseri padaju u nesvest: Fejsbuk sakriva broj lajkova

Autor: B92, Republika

Razonoda

30.09.2019

02:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Godinama su ljudi koji koriste Facebook, Instagram i Twitter "jurili" za lajkovima kao za statusnim simbolom. Više lajkova na postu na društvenim medijima značilo je da je post popularan, zanimljiv i vredan.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Da bi prikupili lajkove, ljudi često objavljuju poruke i video-snimke za koje se nadaju da će postati viralni što ponekad dovodi do širenja nasilnog, radikalnog ili na neki drugi način ekstremističkog sadržaja na društvenim medijima.

Sada je Facebook odlučio da ograniči važnost lajkova i sličnih metrika, piše New York Times.

Ova društvena mreža, naime, saopštila je da započinje testiranje u Australiji tokom kog će broj lajkova, pregleda videa i druge statistike postova biti privatni i vidljivi samo autorima.

- Prikupićemo povratne informacije da bismo videli da li će ova promena poboljšati iskustva ljudi - rekao je Džimi Raimo, portparol Fejsbuka, i dodao da je želja da njihova mreža bude mesto gde će se ljudi osećati prijatno i slobodno se izražavati.

Godinama, zagovornici sigurnog interneta traže od Facebooka da prestane da daje prioritet lajkovima, tvrdeći da takve metrike negativno utiču na samopoštovanje ljudi.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

- Znamo da deca traže potvrdu pomoću lajka. Znamo da to može negativno da utiče na samopoštovanje dece i tinejdžera - rekao je Džim Stejer, izvršni direktor neprofitne organizacije Common Sense Media, i dodao da "javnost konačno postaje svesna koliko ove taktike mogu biti manipulativne".

Facebook je takođe bio pod pritiskom zbog količine ekstremnog sadržaja koji se na toj mreži objavljuje i uticaja koji ti postovi i video-snimci imaju na život ljudi. Kako su korisnici pokušavali da privuku pažnju na svoje postove, oni su na toj društvenoj mreži čak i uživo prenosili ubistva. Takođe, česta je i praksa kupovine lajkova.

Instagram, takođe u vlasništvu Facebooka, je ove godine počeo da sprovodi slične eksperimente sa ciljem da stvore "okruženje sa manje pritiska u kojem se ljudi osećaju prijatno za izražavanje".

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading