Skočila onlajn kupovina u Srbiji: 12,3 milijardi dinara smo potrošili preko interneta, a evo šta najviše pazarimo!

Autor: Tanjug, Republika

Biznis

02.01.2020

13:09

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Onlajn kupovina u Srbiji nesumnjivo raste, a oko 1,8 miliona građana na taj način je kupovalo, najviše odeću i sportske proizvode, zatim dobra za domaćinstvo, nameštaj, igračke, a često su onlajn rezervisali smeštaj za odmor i plaćali aranžmane za putovanja.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Minule godine je onlajn kupovina zabeležila skok od 32,8 odsto u odnosu na 2018, kaže za Tanjug državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, oslanjajući se na podatke Zavoda za statistiku.

- Narodna banka Srbije je u novembru izbacila podatak da je ukupna platna transakcija kupovine robe i usluga preko interneta u 2019. iznosila 12,3 milijardi dinara i ovo je značajan skok u odnosu na protekle godine - rekla je Matić.

Prema njenim rečima, u poređenju sa 2018. to je povećanje trgovine putem interneta za 32,8 odsto, u poređenju sa 2017. povećanje za oko 118 odsto, a u odnosu sa 2016. to je povećanje od čak 302 odsto.

Matić ističe da iz godine u godinu platna transakcija putem interneta postaje sve dominantnija u Srbiji.

Kaže da je u poslednjih godinu dana nešto više od 1,8 miliona ljudi u našoj zemlji kupovalo putem interneta, što je povećanje u odnosu na prethodnu godinu za 18 odsto.

- Smatramo da to povećanje jeste značajno, ali da nije dovoljno i da postoji veliki prostor za povećanje kako broja kupaca, tako i broja platnih transakcija putem interneta - navela je Matić.

Ističe da će Ministarstvo na tome raditi sledeće godine, što je, navodi Matić, u skladu i sa Akcionim planom koji je Vlada Srbije donela za promociju elektronske trgovine. Osim toga, razvoj elektronske trgovine omogućiće i nova pravila u okviru novog Zakona o trgovini koji uvodi pojam "elektronske prodavnice" i "elektronske platforme".

RepublikaFoto: pixabay.com

U Ministarstvu kažu da ti pojmovi do sada nisu bili u domaćem zakonodavstvu, a to znači da će kupcu sada biti nedvosmisleno jasno od koga kupuje robu i kome da se obrati u slučaju reklamacije proizvoda.

Novine koje se očekuju od sledeće godine su i isticanja cena proizvoda i u stranim valutama, što će olakšati domaćim trgovcima da svoju ponudu otvore i na inostrana tržišta, kao i primena nove inspekcijske metode koja omogućava inspektoru da kao "prikriveni kupac" sprovodi nadzor.

- To će doprineti smanjenju sive ekonomije na internetu i jačanju poverenja potrošača, odnosno, internet će sada biti bezbednije mesto za kupovinu - rečeno je Tanjugu u Ministarstvu.

Takođe, izmene i dopune Zakona o elektronskoj trgovini uvode mehanizme za sprečavanje prevara i obmana građana, jer se zabranjuje slanje neželjenih komercijalnih poruka i za to su predviđene kazne od 100.000 dinara za pravno lice, odnosno 20.000 dinara za preduzetnika.

Zaštiti e-kupaca doprineće i novi Zakon o poštanskim uslugama koji je stupio na snagu 8. novembra.

U njemu je uvedena obaveza poštanskog operatora da prilikom prijema paketa identifikuje pošiljaoca, tako da će onlajn trgovci sada morati da vode računa da li šalju "ciglu" ili ono što mu je naručeno i plaćeno.

Podaci Zavoda za statistiku pokazuju da je čak 63 odsto kupljenih proizvoda putem interneta u 2019. bili sportski proizvodi i odeća, zatim, dobra za domaćinstvo, nameštaj i igračke 37,9 odsto i smeštaj za odmor 25,3 odsto.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading