Opšti rat za "FOLKSVAGEN": Još 2 zemlje se priključile velikoj trci!
Bitka za "Folksvagen" (VW) rasplamsala se u opšti rat! Nakon što je nemački gigant odložio odluku o gradnji fabrike u Turskoj, zbog vojne intervencije u Siriji i sankcija toj zemlji, uz Srbiju i Bugarsku, koje su bile u užem izboru, u trku su se uključile i Rumunija i Hrvatska.
Podsetimo, "Folksvagen" je posle dužeg analiziranja uslova koje su nudile države koje su se našle u užem izboru za izgradnju fabrike odabrao Manisu, 40 kilometara severoistočno od Izmira, na zapadnoj obali Turske, a proizvodnja je trebalo da počne 2022. godine.
Kompanija je, ipak, prošle sedmice saopštila da je odložila konačnu odluku o izgradnji u Turskoj. Tako su se u novi krug velike trke vratile i zemlje jugoistočne Evrope koje su ranije bile zainteresovane - Srbija, Bugarska i Rumunija - ali se u bitku za investiciju vrednu 1,3 milijardi evra uključila i susedna Hrvatska, i to nakon službene posete nemačkog ministra privrede Petera Altmajera toj zemlji.
VW: Trenutno ne tražimo aktivno alternativne lokacije"Folksvagen" ne traži aktivno alternativne lokacije za izgradnju nove fabrike automobila u Turskoj, izjavio je juče šef proizvodnje nemačke fabrike automobila Andreas Tostman. On je to kazao agenciji Rojters povodom ranije odluke kompanije da odloži odluku o izgradnji fabrike automobila u Turskoj zbog kritika zbog vojne ofanzive u Siriji. - Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku su trenutno na čekanju. Ne gledamo aktivno alternativne lokacije - rekao je Tostman. |
Hrvatski ministar privrede Darko Horvat je nemačkom kolegi na sastanku poručio da je "Hrvatska spremna za realizaciju velike investicije u segmentu auto-industrije".
- Želimo da vratimo poverenje nemačkih investitora u Hrvatsku i uveriti ih da ovde postoji podsticajno investicijsko okruženje, jedan od najkonkurentnijih zakonodavnih okvira u regiji, kao i mnogobrojne komparativne prednosti, poput kvalitetne radne snage, vrlo pogodnog geostrateškog položaja, ali i korišćenja sredstava iz EU fondova - kazao je Horvat.
Ovo su zemlje koje bi VWSRBIJAPrednosti: Mogućnost da damo državne subvencije; Investicioni paket u kom nudimo besplatno zemljište, oslobađanje od poreza određeni broj godina i druge pogodnosti; Potencijalno otvoreno tržište Rusije, Belorusije; Kvalifikovana, a relativno jeftina radna snaga; Odlični utisci nemačkih kompanija koje već rade u Srbiji; Niske cene energenata; Mane: Malo tržište; Nismo član EU HRVATSKAPrednosti: Član EU; Kvalifikovana radna snaga zahvaljujući kompaniji "Rimac automobili"; Tradicionalno dobri odnosi s Nemačkom; Imaju svu potrebnu infrastrukturu; Mane: Teže dostupno tržište Rusije; Malo domaće tržište; Skuplja radna snaga u odnosu na Srbiju i Bugarsku BUGARSKAPrednosti: Umesto planiranih 135 miliona evra subvencija, povećali ponudu na 260 miliona evra; Član EU; Jeftina radna snaga; Niske poreske stope Mane: Teže dostupno tržište Rusije; Malo domaće tržište RUMUNIJAPrednosti: Član EU; Investicioni bum traje godinama; Još krajem šezdesetih godina prošlog veka VW imao planove za gradnju fabrike u tadašnjoj komunističkoj Rumuniji; Brojni kooperanti VW već su stacionirani u Rumuniji; Već imaju fabrike automobila "Ford" i "Dačija", iskustva odlična; Veće domaće tržište u odnosu na Bugarsku i Srbiju; Mane: Raširena korupcija unutar administracije, posebno na lokalu; Teže dostupno tržište Rusije; Naknadno se uključili u trku; |
Svaka od navedenih zemalja kandidata ima svoje prednosti i mane, ali specifično je što je članstvo u EU sa jedne strane benefit, a sa druge hendikep. Naime, zemlje članice EU ne mogu ovom proizvođaču automobila da ponude direktne državne subvencije, a nama, koji nismo član, uz mogućnost da damo subvencije, potencijalno su mnogo otvorenija tržišta Rusije, Belorusije i još nekih država.
Govoreći o benefitima i za Srbiju i za nemačku kompaniju, Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, istakao je da bi ova investicija umnogome doprinela stabilizaciji regiona.
- Investicija "Folksvagena" pomogla bi stabilizaciji celog regiona i koristila toj kompaniji jer Srbija i dalje ima kvalifikovanu radnu snagu za ovu industriju - rekao je Čadež.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)