"Goša" s novim vlasnikom kreće u nove poslove: Moderni srpski vagon za moderne srpske pruge
Pogoni nekadašnjeg giganta, fabrike "Goša" iz Smederevske Palanke ponovo će oživeti, a srpskim prugama jezdiće vozovi napravljeni u Srbiji. Sa novim vlasnikom, smederevskom kompanijom "Želvoz 026", koja je "Gošu" kupila za milion evra, fabrika kreće u nove poslove i vraća se na stare staze uspeha.
Kako saznaje Srpski telegraf, prvi posao mogla bi da bude proizvodnja modernih vagona za srpske pruge, s obzirom na to da je "Srbija voz" dobio od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) 100 miliona evra za kupovinu 18 novih vozova.
Kako za Srpski telegraf objašnjava direktor "Želvoza" Svetozar Bugarin, ugovor o kupovini "Goše" je potpisan, transakcija je odobrena i industrijske hale u Smederevskoj Palanci (oko 50.000 metara kvadratnih) oživeće već u januaru ili početkom februara.
- Već u prvoj godini uposlićemo do 300 radnika. Planiramo u startu da uložimo najmanje dva miliona evra u mašine, alat i sertifikate koji su istekli, a neophodni su da bismo pokrenuli proizvodnju - objašnjava Bugarin.
Direktor "Želvoza" Bugarin: Odmakli smo u razgovorima sa kineskom kompanijom CRRC i hrvatskim "Končarom"
DOBRA OKOLNOST
Prema rečima našeg sagovornika, proizvodni procesi u "Goši" i "Želvozu" su kompatibilni, i to je dobra okolnost.
- U "Želvozu" radimo remont vagona, dok "Goša" pruža usluge i proizvodi nova teretna i putnička šinska vozila, jedina u Srbiji. Mi smo prepoznali interes srpske železnice da modernizuje svoju flotu i nema ništa prirodnije od toga da nove kompozicije nabavi od srpskog proizvođača. S obzirom na to da modernizacije srpskih vozova dugo nije bilo, a da je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila 100 miliona evra za kupovinu 18 novih vozova za srpske železnice, jasno je koliko je značajno što će "Goša" obnoviti proizvodnju - navodi naš sagovornik.
Kako kaže Bugarin, "Želvoz 026" već intenzivno razgovara i sa stranim partnerima.
300 RADNIKA ZAPOSLIĆE "ŽELVOZ 026" U "GOŠI" VEĆ U PRVOJ GODINI
- Odmakli smo u razgovorima sa kineskom kompanijom CRRC i hrvatskim "Končarom", koji se bave proizvodnjom vozova, i planiramo da zajedno s njima učestvujemo na tenderu za obnovu flote srpskih železnica. Tako bi, umesto da sami radimo projekte, za šta bi nam trebalo od pet do sedam godina, proizvodnja mogla da krene već naredne godine. - navodi Bugarin i dodaje:
- Mi u "Želvozu" smatramo da je sveopšti interes modernizacija srpske železnice i u tom kontekstu očekujemo da lokalna samouprava, ali i Vlada Srbije, pruže podršku u realizaciji ovog projekta, odnosno pokretanja proizvodnje putničkog vagona u pogonima "Goše".
Spaseni "Želvoz"Na isti način kao "Goša", iz pepela se podigao i smederevski "Želvoz" Do pre samo dve godine ova firma je bila pred gašenjem, u stečaju, a danas zapošljava 400 radnika i samo u ovoj godini ima sklopljene ugovore za remont čak oko 1.000 vagona. Ta kompanija kupljena je iz stečaja 2017, baš kao i "Goša". |
SPECIJALNO VOZILO
Ovo ni izdaleka nije jedini projekat kojim se u "Želvozu 026" ozbiljno bave, a vezan je za "Gošu". Naime, dogovorena je i saradnja sa kineskom kompanijom HBIS, koja je vlasnik smederevske železare.
- Zajedno s Kinezima razvićemo specijalno namensko šinsko vozilo, koje će služiti za prevoz rude i koksa - otkriva Bugarin.
Podsetimo, "Želvoz 026" je kupio "Gošu" na četvrtoj licitaciji, pošto su prve tri bile neuspešne, jer se nije javio nijedan ponuđač. Na četvrtoj licitaciji pojavila su se dva zainteresovana privredna društva. "MIN lokomotiva" iz Niša izašla je sa ponudom od 500.000 evra, dok je "Želvoz 026" ponudio milion evra.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)