Rat za srpsku vodu! Najveće svetske kompanije se bore za domaće izvore

Autor:

Biznis

07.06.2019

05:52

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Najveći svetski igrači ratuju za srpska izvorišta vode, a samim tim i tržište gaziranih i negaziranih voda u našoj zemlji. "Koka-Kola" je preuzela "Rosu" još 2005, a sada, na velika vrata, u "vodenu borbu" ulazi i njihov najveći konkurent "Pepsi", koji zajedno sa češkim KMV kupuje "Knjaz Miloš". Prema poslednjim raspoloživim podacima, kada akvizicija "Knjaza" bude završena, dva giganta držaće gotovo polovinu tržišta vode u Srbiji.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Kako objašnjavaju ekonomski stručnjaci, vest da "Pepsi" kupuje "Knjaz" pokazuje da je srpsko tržište i te kako perspektivno i interesantno za najveće svetske kompanije, ali, osim toga, potvrđuje i tezu da voda postaje strateški resurs u globalnim razmerama. Kažu neki, zbog vode će se, a ne nafte, voditi ratovi u skorijoj budućnosti.

Sa ovom tezom slaže se i profesor Dejan Miletić iz Centra za proučavanje globalizacije.

- SAD sve više ulažu u srpsku ekonomiju, pa u tom kontekstu ni investicije u profitabilna preduzeća, kao što je "Knjaz Miloš", nisu nikakvo iznenađenje. To će se u narednom periodu još pojačavati. Voda je resurs koji je nešto što će nedostajati. Čovečanstvu već nedostaje. U tom smislu je poseban strateški resurs. Ali, hvala bogu, Srbija zasad ima dovoljno izvora i može u tom smislu da pravi aranžmane i sa "Koka-Kolom" i sa "Pepsijem". Kvalitet naših voda je dosta dobar, a ovo je još jedan dokaz da su naše vode jako kvalitetne i zdrave jer globalne kompanije drugačije ne bi ulagale. Uzgred, i tržište se osvaja, to su brendovi koji su u regionu prepoznatljivi i mogu da budu plasirani vrlo uspešno.

Miletić: Voda je resurs koji će nedostajati, zato je interesovanje veliko

Sa aspekta srpske privrede i tržišta, kako objašnjava ekonomista Miladin Kovačević, jake kompanije koje posluju na svetskom nivou i nemaju problem sa poslovanjem su sigurnost za domaće kompanije koje dobijaju novog vlasnika ili strateškog partnera.

Goran Papović: Srbija se polako otvara, dolaze ozbiljni igrači. Kad je jaka konkurencija, to se povoljno odražava na potrošače

- Svaka kompanija koja ima dobru perspektivu doprinosi rastu domaćeg standarda, to je prirodna veza stvari - kaže Kovačević za Srpski telegraf. Isti stav ima i njegov kolega Milan Kovačević - nama je dobro što postoji interes da se kupuju kompanije kod nas jer to ostavlja koristan trag da se isplati ovde doći i ulagati.

Šta ima "Koka-Kola" u Srbiji?

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

- koka-kola

- fanta

- šveps

- sprajt

- džoj sokovi

- nekst

- ultra

- monster

- rosa

- bambi (svi proizvodi) *

* "Koka-Kola" preuzima "Bambi" čim dobije potrebne dozvole

RepublikaFoto: Promo foto
Bambi

Šta ima "Pepsi" u Srbiji?

RepublikaFoto: Promo foto
Pepsi

- pepsi

- mirinda

- sevn ap

- čipsi

- klips

- pardon

- gud

- knjaz miloš (svi proizvodi) *

* "Pepsi" preuzima "Knjaz Miloš" čim dobije potrebne dozvole

Tržište vode u Srbiji

voda vlasnik
knjaz miloš "Moji brendovi" (kupuje "Pepsi")
vlasinska rosa "Koka-Kola"
minakva "Minakva" doo
voda vrnjci "Voda vrnjci"
prolom voda "Planinka"
mg mivela "Nova sloga" (deo "Frikoma")
heba  "Nektar grupa"
jazak NIS
vrnjci

"Vrnjačko vrelo"

karađorđe "Atlantik grupa"

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading