Auto neće da vam UPALI: Evo šta treba da RADITE!
Dogovorili ste se sa prijateljima da odete na večeru koja je zakazana, sredili ste se i seli u auto. Međutim, odjednom se desi ono od čega se svaki vozač naježi. Auto neće da upali. Pre nego što vas obuzmu nervoza i strah, i pre no što se odlučite da pozovete majstora, probajte da sami rešite problem. Evo nekoliko stvari koje bi trabali da uradite u slučaju da se nađete u takvoj situaciji.
Nema razloga za strah
Kada auto neće da upali nema razloga za dizanjem panike, čak i kada nema kodova koji se mogu očitati preko OBD čitača, jer je za startovanje automobila zaduženo par sistema, pa je pronalazak problematičnog obično jednostavan.
Postoji četiri glavna elementa zadužena za startovanje motora: svećice, vazduh, gorivo i kompresija. Sada ćemo polako preći preko svakog kako bismo pronašli krivca. Imajte u vidu da su ovo osnove koje su primenljive na većini automobila, ali ima i automobila koji zahtevaju drugačiji pristup.
1. Proverite svećice
Koliko sam se slučajeva naslušao gde su vozači menjali sve i svašta da bi na kraju shvatili da je problem u jednom od najobičnijih delova - svećicama. Provera svećice je prilično jednostavna. Izvucite svećicu iz ležišta i uzemljite telo svećice tako što ćete staviti metalni deo svećice pored metalnog dela motora.
Trebaće vam neko da okrene ključ, samo nemojte da držite svećicu ili žicu u rukama. Samo posmatrajte, trebalo bi da vidite varnicu između elektroda. Ako to nije slučaj, imate problem sa elektronikom.
Koji problem?
Ovde je već malo teže utvrditi problem. Može biti bobina (indukcioni kalem), razvodnik, senzori bregaste osovine, kolenastog vratila, pa i akumulator. Najpametnije je da proverite kodove skenerom i da vidite da li je kompjuter registrovao nešto. Ako nije, ostaje vam da spremite multimetar i krenete u potragu.
2. Da li ima dovoljno vazduha?
Ovo je prilično jednostavno. Kako biste znali da dovoljno čistog vazduha stiže u cilindre proverite da vazdušni filter nije toliko zapušen i ne dozvoljava protok vazduha. Proverite i da li su usisnici možda zapušeni. Retko kad motor neće da upali zbog nedostatka vazduha. Proverite i da li ima pukotina širom usisnog sistema.
3. Gorivo
Problem sa gorivom se obično utvrđuje sistemom eliminacije. Ako su svećice ispravne i dotok vazduha je dobar, onda nedostaje goriva u komori. Možete da proverite tako što ćete sipati sredstvo za startovanje motora u usisnik, posle filtera. Ako se upali, onda je problem očigledno sa gorivom.
Koji problem?
Ako motor ne dobija dovoljno goriva, uzročnik može biti regulator pritiska, curenje, zapušeni filter goriva, zapušene brizgaljke, ili prazan rezervoar. Da, dešava se češće nego što mislite. Međutim, u većini slučajeva je pumpa, koju možete lako proveriti.
Prvo pronađite gde se nalazi, naslonite uvo pored pumpe. Dok neko obrne ključ na poziciju, vi osluškujte da li se čuje zagrevanje pumpe par seknudi. Ako se ne čuje, moguće je da nema napajanja ili da je prosto crkla.
Kako da znamo da li ima napajanja? Reći će nam naš prijatelj multimetar. Samo ga povežite na konektor, obrnite ključ na kontakt
i trebalo bi da očitava voltažu nekih tri sekunde. Ako ima napona, potrebno je testirati pumpu.
Povežite multimetar sa terminalima i izmerite otpor, pogledajte da li se podudara sa predviđenim. Ako otpor očigledno odudara od predviđenog, vrlo verovatno je pumpa kaput.
Ako vozite stari benzinac sa karburatorom, možete proveriti pumpu tako što ćete skinuti crevo iz karburatora i staviti ga u času. Upalite auto i posmatrajte da li se čaša puni. Ako se puni, problem je u karburatoru, bilo da je zapušen, sa zarđalim brizgaljkama ili nešto treće.
4. Proverite kompresiju
Šta ako imate varnice, vazduh i gorivo, ali auto i dalje neće da upali? Zapalite ga! Šalimo se naravno. Za razliku od nervoznog vlansika koji je zapalio svoj auto, ako već želite da se rešite svog četvorotočakša, bolje ga prodajte u delovima nego da ga dajete na otkup vozila na kilo . Sledeće na dnevnom redu vam je da proverite kompresiju u cilindrima. Trebaće vam merač pritiska. Pre testiranja se preporučuje da isključite relej pumpe goriva i indukcioni kalem.
Ako pritisak odudara od propisanog, onda ostaje da je problem u nedovoljnoj kompresiji. Ali ne zaboravite da proverite sve cilindre. Slaba kompresija je posledica nekog mehaničkog problema. Možda je uzrok samo zaglavljeni ventil, lanac ili kaiš koji preskače zubac. Može biti i da su delovi istrošeni i da zato nema dovoljno kompresije.
U ovom slučaju je pametnije da se uputite automehaničaru, jer dalja potraga za uzročnikom nedovoljne kompresije obično podrazumeva uklanjanje glave motora i prepoznavanje simptoma koji samo trenirano oko ume da uoči.
Ako imate problema sa motorom na regularnom nivou, ovo mogu biti mogući kvarovi .
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)