Lažna sniženja! Ovo je pet načina kako trgovci varaju
Vrtoglava praznična sniženja do čak 70 odsto samo što ne iskoče iz izloga modnih brendova. Iako deluje nestvarno, najčešće tako i jeste.
Iza navodnih akcijskih cena uglavnom se kriju trikovi i prevare trgovaca. U to se uverila i ekipa Srpskog telegrafa, koja je obišla nekoliko radnji odeće i obuće.
Tako poznata robna marka OVS na izlogu nudi artikle snižene od 30 do 50 odsto, a u radnji jedva da smo četiri proizvoda pronašli koja su duplo snižena. Slično je i u prodavnici obuće "Metro". Iako vas brojkom od minus 50 odsto prosto mame da svratite, od skoro 30 proizvoda samo dva su duplo jeftinija.
"Mercedesova" lažO jednom od najfrapantnijih primera prevare potrošača, "Mercedesovoj" reklami, pisao je naš list pre dva dana. Naime, u oglasu stoji da novi model ovog proizvođača A-klase možete da kupite za svega 9.990 evra i da je taj iznos moguće platiti u tri rate. Ipak, ako malo bolje pogledate oglas, videćete i jednu zvezdicu iznad iznosa koja zapravo otkriva da 9.990 evra iznosi samo jedna rata. |
IZLOZI NAVLAKUŠE
Navlakuša za kupce su i čiviluci na kojima, kao u prodavnici "Kaliopi", stoji naznaka da su u pitanju artikli sniženi i do 50 odsto, ali samo određeni. Kada pak bacite pogled na etikete svakog od proizvoda, i te kako ćete se neprijatno iznenaditi, pogotovo kada shvatite da je džemper snižen svega četiri odsto!
Praznične obmane kupaca osuđuje i potpredsednik NOPS Zoran Nikolić, koji objašnjava da svi artikli na popustu moraju da budu izdvojeni od ostalih jer se, u suprotnom, radi o obmani potrošača.
- Popusti istaknuti na izlogu su čista navlakuša. Ako na izlogu stoji da je roba na popustu od 30 do 50 ili čak 70 odsto, a u prodavnici je samo 10 odsto artikala sniženo, reč je obmani koja se mora prijaviti tržišnoj inspekciji - objašnjava naš sagovornik i dodaje da na svakom proizvodu mora da bude istaknuta prethodna cena i cena sa popustom.
PET NAČINA PREVARE
|
POSKUPI PRE SNIŽENJA
Nikolić dodaje i da nas trgovci varaju tako što cene pojedinih artikala drastično povise nekoliko dana pre sniženja.
- Poskupe 30 odsto, a onda ih stave na sniženje 50 odsto. To je prevara koja je zakonom strogo zabranjena. Takođe, ako rasprodaju svu robu koja je na popustu, moraju odmah da uklone reklamu sa izloga. Ne sme da se desi da kupac uđe u radnju i da mu saopšte da su "sve rasprodali", a reklama za sniženje i dalje stoji - naglašava Nikolić.
"Ges" pumpao cene, pa popio kaznuPoznati modni brend "Ges", veštački je pumpao cene u zemljama članicama EU istočne i srednje Evrope, zbog čega je popio kaznu od čak 40 miliona evra. Prema rečima predsednika NOPS Gorana Papovića, "Ges" i mnoge druge firme slične njemu godinama nabijaju cene svojih proizvoda u Srbiji, a postavlja se pitanja i kakav kvalitet nude. - Do naših kupaca stiže plagijat odeće i obuće lošeg kvaliteta jer "Ges" uvozi proizvode iz Kine, Indonezije, zemalja Dalekog istoka - navodi Papović. |
Zoran Andrejić iz Asocijacije potrošača Srbije apeluje na građane da prijavljuju nesavesne trgovce koji krše zakon i obmanjuju i objašnjava da na zapadu sniženja formiraju proizvođači, a kod nas trgovci.
- Upravo se po popustima tačno može videti kolika je marža nekog proizvoda. U svetu su to velika sniženja, a kod nas smešna. Naš zakon o zaštiti potrošača je 90 odsto prepisan od Nemaca i u njemu postoji član koji kaže da mora jasno da se istakne koja roba je na sniženju i koliko. Ako je na izlogu jedno, a u radnji drugo, to je posao za inspekciju i kazne. Kupci moraju da se žale ako primete prevaru - apeluje Andrejić.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)