Reagovala NBS! Banke zloupotrebljavaju RAČUNE klijenata i obaveštavaju ih o ogromnim DUGOVIMA! Proverite dok i vas ne nasamare!
Banke zloupotrebljavale neaktivne račune klijenata.
Banke zloupotrebljavale neaktivne račune klijenata i vršile potraživanja od klijenata koji nisu ni znali da imaju dugovanja. Problem nastane kada potraže kredit u drugoj banci.
Brojni građani požalili su se Narodnoj banci Srbije na problem nakon zatvaranja računa u banci, zbog čega su kasnije morali da izmire velika dugovanja.
Kako prijavljuju građani, čini se da banke zloupotrebljavaju neaktivne račune klijenta. Ljudi mislili da su zatvorili račun, a banka im godinama nije slala obaveštenja da imaju dugovanja i na njih im karikala kamatu. Nakon pritužbi klijenata centralna banka naložila je banci na koju su stigle pritužbe da detaljno analizira sve neaktivne račune korisnika i da otpiše ona potraživanja za koja je nastupilo zastarevanje.
- NBS je utvrdila da banka ima ogroman broj neaktivnih računa korisnika (računa kod kojih po nalogu korisnika nisu vršene platne transakcije, odnosno kod kojih nije ostvaren priliv na račun u poslednjih nekoliko godina) i potraživanja u vezi s tim računima s velikim zakašnjenjem. U velikom broju slučajeva korisnici nisu ni bili svesni da račun nije zatvoren i da banka ima određeno potraživanje prema njima u vezi s tim računom, jer su poslednji kontakt s bankom imali pre više godina, a banka ih nakon toga nije informisala o dugovanju. Za dugovanje bi najčešće saznali u trenutku kad podnesu zahtev za odobrenje kredita u drugoj banci (i to na osnovu uvida u evidenciju Kreditnog biroa). Banka je otpisivala zastarela potraživanja koja ispunjavaju uslove za to eventualno tek kad se korisnik, nakon saznanja o dugu po tekućem računu, obrati banci i zahteva to - navedeno je u Izveštaju o rezultatima rada Sektors za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.
Dejan Gavrilović, predsednik organizacije Efektiva, potvrđuje da je zloupotreba neaktivnih računa čest slučaj.
- Ljudi su ranije otvarali račune po bankama i kad se prebace u drugu banku, taj račun im ostane. Ljudi misle da on više ne važi ako nemaju promet. To je bilo dok nije bilo naplate održavanja računa. Onda su banke počele s naplaćivanjem održavanja i godinama nisu o tome obaveštavale klijente. Imali smo slučaj da nekoga obaveste posle sedam, osam godina i kažu mu da ima dug, iskamate ga zateznom kamatom i to bude velika svota. Imali smo slučaj da banka zadužuje račun tako što ga gura u nedozvoljeni minus. Za to je kamata 50 do 60 odsto i onda dužnik zbog 150, 200 dinara zbog te kamate dođe do sume od 200.000 dinara duga posle nekoliko godina - naveo je Gavrilović.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)