Dragana Radanović, prva rezidentkinja Kuće autora u Angulemu: Slike detinjstva iz 1999. prikazuje u novom stripu!

Autor:

Zabava

28.04.2020

03:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Često se izbegavaju teške teme jer društvo veruje da detinjstvo ne bi trebalo da sadrži nevolje. Ali u slučaju moje generacije u Srbiji, teška situacija je bila deo naše stvarnosti

Foto: Nikolaos Tsiogkas
Dragana Radanović

Prva rezidentkinja Kuće autora u Angulemu u Francuskoj, u okviru konkursa "Ukrštene umetničke rezidencije između Srbije i Francuske u oblasti stripa", biće strip autorke mlađe generacije Dragane Radanović (31).

Dragana je za konkurs prijavila projekat "Nova slika detinjstva - eksperimenti", koji je zasnovala na četiri kratka grafička narativa smeštena u detinjstvo - o školovanju pre NATO bombardovanja 1999. godine, najdužem raspustu u životu za vreme bombardovanja, svrsi skloništa u dečjem svetu i odnosu između odraslih i dece u ovom periodu.

BOMBARDOVANJE I IGRA

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

WHO AM I - My name is Dragana (yeah I know but how else to start the sentence?!), and I am a coffee addict (no, seriously). Reading comics and picture books excites me the most, and I can talk about them without noticing that the other person left the conversation 20 minutes ago… OK, not always true, sometimes I am a good listener as well. Making, researching and talking about sequential images is what makes me want to wake up every morning (or the fact that morning means coffee?!). ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ No wonder that I started studying Animation and visual effects, just to continue studies in Graphic storytelling. Aaand last year I got a PhD position! My research is in the field of Graphic narratives! ? People ask me how is it possible to have a PhD in something that is “not even a science”? That is the reason I decided to transform this profile into a source of knowledge, inspiration and entertainment for all the lovers of comics, picture books and illustrations. ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ I hope you will enjoy it as much as I enjoy talking about these things! Let me know in the comments if you never heard of someone who does a doctorate about Comics? . . . #comics #graphicnarratives #graphicstorytelling #artist #visualart #graphic #gettoknowme #meettheartist #illustration #illustrator #sequentialart #artistinstudio #studioscenes #artiststudio #womenincomics #womanartist #womenwhodraw #illustrationartist #dailyartwork #igartists #artistsharing #instagramart #creativeartist #insta_artist #artcommunity #instagramartists #artwork_daily #phdlife #phdstudent #kuleuven

A post shared by Dragana Radanovic (@dragana.draws) on Apr 21, 2020 at 9:10am PDT

- U istraživačkoj fazi sam zamolila ljude da mi pošalju njihova iskustva za vreme bombardovanja i primetila sam nešto zanimljivo. Oni koji su za vreme bombardovanja bili odrasli uvek su pričali o čekanju u redovima, nedostatku osnovnih životnih namirnica, noćima provedenim u skloništu, ali moja generacija je tada stvari videla drugačije. Bombardovanje je za one koji su tada bili deca bilo najduži letnji raspust u životu, bili su slobodni da rade stvari koje su ih oduvek zanimale, a kao najvažnije što većina pamti jeste da smo se tada stalno igrali zajedno. Moje sećanje na bombardovanje i moje odrasle ideje o bombardovanju zaista su bile različite. Želela sam da izbegnem tu razliku i pustim svoje likove da prikažu bombardovanje iz svoje, dečje perspektive - navodi Radanovićeva.

Sjajne autore već imamo, potreban je sistemski rad na promociji stripa

Ovo nije prvi put da se autorka bavi dečjim iskustvom, problemima i traumama.

- Projekti na kojima sam radila u LUCA School of Arts u Briselu su me postepeno vodili ka temi detinjstva, koju trenutno istražujem na doktorskim studijama. Autori se često kriju iza dečjih likova i tako nameću publici svoje ideje o tome šta detinjstvo jeste ili bi trebalo da bude. Vrlo često, zato što naše društvo veruje da detinjstvo ne bi trebalo da sadrži nevolje, izbegavaju se teške teme. Ali u slučaju moje generacije u Srbiji, teška situacija je bila deo naše stvarnosti - zaključuje sagovornica, koja je prethodno završila i Animaciju i vizuelne efekte na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.
 
Foto: Nikolaos Tsiogkas

ZNAČAJ ZMAJA ZA STRIP
Domaću strip-scenu Dragana najviše prati putem interneta i društvenih mreža, a među domaćim autorima najviše je inspirisao rad Aleksandra Zografa i njegova knjiga "Regards from Serbia", te Bob Živković sa svojim jedinstvenim pogledom na svet.
- Prošle godine sam na fakultetu pisala esej na temu "Strip kao kulturno nasleđe u Srbiji" i tek tada sam shvatila koliko dugu tradiciju stripa ima Srbija. Svi mi učimo da je Jovan Jovanović Zmaj poznati dečji pesnik i lekar, ali malo ko zna koliko je bio značajan za razvoj stripa. I to je samo jedno od imena koje mi sada pada na pamet, a ima ih jako mnogo! A ako iz prošlosti zavirimo u sadašnjost, radovi autora stripova iz Srbije se izdaju svuda u svetu. Neki naši umetnici su poznatiji u inostranstvu nego u Srbiji. Da bi se to promenilo, potreban je sistemski rad na promociji stripa. Sjajne autore i stripove već imamo, a bilo bi dobro kada bismo pronašli način da im omogućimo da se posvete isključivo stripu, dok paralelno radimo na promociji stripske tradicije u samoj zemlji - zaključuje autorka.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading