Da li će golf preživeti eru električnih automobila?
Neki od najdugovečnijih Volkswagenovih modela, kao što su Polo, Golf i Passat, mogli bi da potpuno nestanu sa automobilskih tržišta kada jednog dana njima zavladaju vozila na struju.
Volksvagen je započeo masovnu proizvodnju automobila na struju kompaktnim hečbekom ID.3, koji će u budućnosti predstavljati alternativu konvencionalnom Golfu.
Međutim, nemački proizvođač je istovremeno razvio i lansirao Golf 8, pa će dva modela koja po dimenzijama i obliku karoserije pripadaju istom segmentu, ali imaju različitu vrstu pogona, egzistirati paralelno na tržištu.
Volksagen se na taj način odlučio za postepenu tranziciju ka električnom pogonu. Kupci će moći da biraju između Golfa - kompaktnog hečbeka sa SUS motorima, i ID.3 - potpuno elektrifikovanog automobila iste klase.
Za očekivati je da Golf neće tako brzo izgubiti primat na evropskom tržištu i da će bar još nekoliko godina odolevatiu električnim konkurentima i da će zadržati zvanje najprodavanijeg modela u Evropi.
Ipak, doći će trenutak kada će mu se ID.3 približiti po broju prodatih primeraka, a onda, jednog dana će ga verovatno i prestići. Postavlja se pitanja kakva će tada biti sudbina imena Golf u svetu automobila?
S obzirom da se VW odlučio da razdvoji dve grane svojih modela - onih konvencionalnih i onih čisto električnih, moguće je da će se sa najavljenom zabranom prodaje novih vozila sa SUS motorima, ime Golf u budućnosti potpuno ugasiti.
2030. godine očekuje se potpuna zabrana prodaje automobila koji koriste benzin
Zabrana prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo bi da na nekim evropskim tržištima, kao što je britansko, stupi na snagu već 2030.
U tom slučaju, ukoliko Volksvagen ne odluči da preimenuje električni ID.3 u Golf, ime ovog modela koje datira još od 1974. kada je lansirana prva generacija, prestaće da postoji.
Analitičari veruju da će se nakon Golfa 8 svakako pojaviti i deveta generacija ovog automobila, ali da bi istorija Golfa sa njom vrlo verovatno mogla da se okonča.
Slično će se dogoditi i sa drugim tradicionalnim imenima iz Volksvagenovog portfolija, kao što su Polo i Passat, koja takođe datiraju iz sedamdesetih godina 20. veka.
S obzirom da se Volksvagen već dva puta u istoriji odricao imena svog najčuvenijeg modela, nekada superpopularne "Bube", neće biti iznenađenje ako se jednog dana probudimo u svetu u kome više nema Golfa.
Postavlja se pitanje: da li će nam uopšte i nedostajati?
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)