KOKAN SE NAKON ŠEST GODINA VRAĆA NA BEOGRADSKU SCENU: Živimo u stalnom vanrednom stanju!

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nakon Velikog rata, kada širom Evrope niču spomenici sećanja na junaštvo i pale žrtve, u gradu na jugu Francuske ambiciozna uprava odlučuje da na centralnom trgu ispred katedrale podigne impozantni javni pisoar, što postaje okidač konflikta.

RepublikaFoto: youtube.com/printscreen/ eduTV
Kokan Mladenović

PISOAR NA TRGU

- Radnja predstave se zbiva u malom gradu koji se zbog odluke vlasti deli na urinofiliste i urinofobiste, dok se sve ne završi u građanskom ratu i masakru. To se sve dešava tamo negde daleko u prošlosti, a ja ne želim da pomislim šta bi bilo kada bi se dešavalo ovde - kaže Kokan Mladenović, reditelj predstave "Klošmerl", koja će premijeru imati 23. aprila u Beogradskom dramskom pozorištu (BDP).

Mladenović: Publika će se zabaviti, ali istovremeno osetiti stid

Predstava, rađena po istoimenom romanu Gabrijela Ševaljea, koji je preveden na 30 jezika i štampan u milionskim tiražima, ujedno je treća koju Mladenović režira na sceni teatra na Krstu i prva koju ovaj reditelj i bivši upravnik Ateljea 212 potpisuje posle šest godina odsustva sa beogradske scene!

- Poziv je stigao iz Beogradskog dramskog, kuće u kojoj sam diplomirao 1992. sa predstavom "Don Žuan" i Đuzom Stojiljkovićem i Tanjom Lukjanovom u glavnim ulogama. Kasnije su se tu igrale i "Disko svinje" - navodi Mladenović.

SUDBINA NARODA

Za novu postavku u BDP reditelj kaže da je pozorišni podvig, a da spektakularnost predstave podseća i na to što se dešava u našim životima.

- Stalno su neki izbori, predizborna i vanredna stanja.... Dakle, neminovne su paralele, ali ne samo sa nama. Čitav svet ide u pravcu potenciranja upravo ovih devijacija koje roman donosi - zloupotrebe političkog delovanja za lične svrhe, višak političkih ambicija koje se lome preko sudbine nekih naroda, sumanuti arhitektonski projekti koji ruže mesta, a nema potrebe da postoje - navodi Mladenović i ističe da im nije bila namera da potenciraju političnost same priče.

Publika će se zabaviti, ali istovremeno osetiti stid, dodaje reditelj, koji je siguran i u to da se lako možemo prepoznati u Ševaljeu, baš kao što se prepoznajemo u Domanoviću i Steriji.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading