Upozorenje stručnjaka: Kobna greška na maglovitom putu može da vas odvede pravo u smrt, OVO nikako ne radite
"U uslovima pojačane magle najbitnije je voziti sporije i opreznije bez naglih manevara i pokreta", rekao je Milan Božović, stručnjak za bezbednost u saobraćaju.
Kako kaže, neophodno je voziti sporije, jer magla ograničava vidljivost i deo puta koji vidite ispred sebe kraći je nego u dnevnim uslovima vožnje.
- Nema posebnih pravila i propisa, nije moguće unapred odrediti koja je to brzina, više je stvar subjektivne procene vozača, ali treba da vodi računa da može na vreme da se zaustavi. Sigurno ne brže od 50 kilometara na sat - rekao je Božović.
Kako kaže, tu su i pešaci koji se u tamnoj odeći teško uočavaju.
- Ljudsko oko vidi kontrast, kada je sve tamno, plus magla koja smanjuje vidljivost može biti dodatni problem. Vozači će uvek pratiti središnju liniju, neophodno je da uključe i svetla za maglu, koja bi omogućila da ih lakše uoče druga vozila - rekao je Božović i dodaje da nikako ne treba uključivati duga svetla.
- Ona treba da budu oborena i za maglu, dobro je da se vozi iza drugih vozila ali treba obezbediti veću udaljenost iza tog vozila, ukoliko bi naišlo naneki prepreku i moralo naglo da zakoči. Treba imati što manje indikatora koji svetle u kabini - rekao je Božović.
Dodaje da se farovi brzo prljaju, pa ih treba čistiti češće.
- Takođe, ima i poledice, koju vozači ne očekuju, a može se dogoditi na pojedinim delovima puta. Ona se ne može videti golim okom, a kada je osetite može biti kasno - zaključio je Božović.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)