TOP PET NAJTRAŽENIJIH AUTOMOBILA U SRBIJI: Mnogi se opredeljuju da ih uvezu iz inostranstva. Pre nego što se odlučite ove tri NAJVAŽNIJE stvari treba da znate!
Interesovanje za električne automobile u Srbiji nije veliko, ali znatno se povećalo u odnosu na period od pre tri ili četiri godine.
Planovi Evropske komisije podrazumevaju potpuno ukidanje proizvodnje vozila koji poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjima od 2035. godine. Trenutna zastupljenost električnih automobila u Srbiji nije velika. I dalje su najprodavanija vozila ona koja poseduju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega polovnjaci.
Boris Ćorović, Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova objasnio je za Informer koja su trenutno najtraženija vozila iz uvoza u Srbiji, kao i kako nova pravila EU utiču na naše tržište automobila kod nas.
- Kada je reč o novim automobilima Srbi iz uvoza najviše traže Škodu, Tojotu, Hjundai, Fijat i Dačiu, to je top pet automobila koji su najtraženiji - rekao je Ćorović.
S obzirom da je uvoz automobila kod nas dosta aktuelan Ćorović je izdvojio tri najvažnije stvari koje potrebno znati pre nego što se odlučimo da uđemo u proces uvoza automobila.
- Pronaći dobro održavan automobil po mogućnosti sa što manje pređenih kilometara, zatim naći firmu koja to radi profesionalno, odnosno da vam kvalitetno uradi uvoz, špediciju, dokumente papire.... Treća stvar koju bih izdvojio koja je ujedno i završni korak jeste odlazak u MUP odnosno registracija automobila i dobijanje papira. Ali pre svega ovoga, prva stavka je uvek najbitnija - ističe Ćorović.
Interesovanje za električne automobile u Srbiji nije veliko, ali znatno se povećalo u odnosu na period od pre tri ili četiri godine.
- Od 2019. se značajno povećalo interesovanje za električna vozila, oni danas čine samo jedan odsto ukupnog voznog parka, mogu slobodno da kažem da se povećalo više stotina puta nego što je to slučaj bio ranije - rekao je Ćorović za Informer i dodao:
- Pre tri godine smo pričali o ciframa od 20, 30 ili 40 automobila, a danas ih imamo 1.700, apsolutno raste interesovanje, a u tome su mnogo pomogle i subvencije koje država daje.
S obzirom na odluke Evropske komisije čini se da će električni automobili morati da zažive svidelo se to nekome ili ne, u prilog tome najbolje govori zakon o ukidanju proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.
- Moraće da zaživi s obzirom da je Evropska komisija donela odluku da od 2035. nema više proizvodnje automobila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dakle traže se automobili koji imaju 0 posto emisiju CO2 i svi naši uvoznici će za već desetak godina imati u ponudi samo nove električne automobile - kaže Ćorović.
Ono što je sigurno je da ćemo i mi morati da se prilagodimo tome, hteli mi to ili ne. Moramo da radimo dalje na infrastrukturi punjača, motivisanja stanovništva, navikavanju na taj novi momenat u autoindustriji. Moraćemo da hvatamo korak sa Evropom.
- Važno je da se naviknemo na ovaj novi trend u autoindustriji između ostalog i da nas ne bi zaobilazili strani državljani, turisti, poslovne delegacije, zbog toga je najvažnije da budemo u korak sa vremenom - dodao je Ćorović.
U Evropi raste prodaja električnih automobila, tako da imamo podatak da je u septembru prodato više električnih automobila nego dizela, tačan podatak je da je u Evropi prodato 15 posto električnih automobila, a 13 odsto dizela, kaže Ćorović.
- Mi imamo još 12 godina do 2035. godine, znači automobili koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem će postajati i posle navedene godine. Ono što je bitno naglasiti da nove generacije koje dolaze, kada odrastu neće imati gde da kupe automobil koji ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, kada budu hteli da kupe nov automobil to će moći da bude samo električni automobil - napominje on i dodaje:
- Procenjuje se da će svi polovnjaci, odnosno vozila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem postajati na tržištu do 2050. godine. To je godina koja se procenjuje kao poslednja godina kada će oni biti dostupni na tržištu.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Da, ali...
01.11.2023 11:50
U Belgiji 80 % elektricnih automobila su "firma wagen", vode se na kompanije koje ih u roku od 5 godina preko poreza " vrate". S tim da prilikom prodaje takvog polovnjaka dobijeni novac se ne zavodi u knjigama... Naravno, to je samo za "visoku klasu", ne za radnike.