"PIRANA" DOŠLA NA TAPET TUŽILAŠTVA! Nadležni reagovali na mućke lanca poznatih menjačnica

Autor: KATARINA BLAGOVIĆ

Vesti

24.10.2024

19:21

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Prevareno više desetina građana!

"PIRANA" DOŠLA NA TAPET TUŽILAŠTVA! Nadležni reagovali na mućke lanca poznatih menjačnica

Foto: ST/Tamara Pavišić

Počinje češljanje poslovanja lanca menjačnica "Pirana" zbog velikog broja pritužbi građana koji su kod njih plaćali račune za komunalije, a novac nije završio na računima javnih komunalnih ili javnih preduzeća, zbog čega su građanima stizale opomene pred isključenje, pa čak i pretnje izvršenjem!

Kako saznaje Srpski telegraf, tužilaštvo počinje da se bavi ovim slučajem.

- Posle objavljivanja priče u sredstvima informisanja, kao i velikog broja pritužbi građana na nesavesno poslovanje menjačnice, a zbog čega se građani osećaju prevareno, počele su predistražne radnje o načinu poslovanja ovih menjačnica, odnosno firmi pod kojom su registrovane - kaže izvor našeg lista iz nadležnog tužilaštva i dodaje da će odgovorni biti saslušani.

A kako bi zadržavanje para građana, obmana da su ljudi platili račune, a novac ne završi tamo gde treba, moglo da se klasifikuje? Prema rečima advokata Dragomira Mrdalja, svakako je reč o nezakonitoj radnji.

- Suština je da oni ne smeju to da rade, dužni su da proknjiže uplatu istog dana. Obično se presek vrši u 16 časova, šta ste platili pre toga, biće preneto do tada na novi račun, a uplaćeni novac posle tog vremena se prebacuje sutra. Nijedno pravno lice ne sme da zadržava novac iz bilo kog razloga. Može da se desi greška jednom, kod jednog čoveka, ali ako se to desilo većem broju ljudi, onda je tu nešto drugo u pitanju - kaže Mrdalj i dodaje:

- Na nadležnim organima je da ispitaju šta je i da se utvrdi o kojoj količini novca je reč. Menjačnica "Pirana" ima dosta ispostava i na dnevnom nivou veliki broj računa se plaća kod njih.

NBS: Stavljeni su pod nadzor
Iz Narodne banke Srbije su odgovorili da korisnik platnih usluga ne sme da trpi štetu zbog bilo čijeg kašnjenja u izvršenju transakcije, te da postoje jasno propisani rokovi za izvršenje platne transakcije, kojih su svi pružaoci platnih usluga dužni da se pridržavaju.

- S tim u vezi, imajući u vidu konkretan slučaj naveden u vašem pitanju, ukazujemo da svaki korisnik ima pravo da pružaocu platne usluge podnese prigovor uvek kada misli da su njegova prava povređena, pri čemu još ističemo da je Narodna banka Srbije odmah po saznanju preduzela dodatne aktivnosti iz svoje nadležnosti prema subjektu nadzora - pružaocu platne usluge - navodi se u odgovoru NBS. 

Podsetimo, Srpski telegraf je u dva navrata pisao o nesavesnom poslovanju ovog lanca menjačnica. Naime, ljudi bi platili račune u toj menjačnici, dobili isečke na kojima je otkucano kada je plaćeno, gde, ali novac ne bi završio na računu nadležnih službi, već bi ostao u menjačnici. Nije proknjižen, a građani bi za to saznali tek kad im se uz sledeći račun prikaže dug.

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading