UTICAJ TRAMPOVIH ODLUKA: BMW i Tesla se okreću Kini
Trgovinski "rat" između SAD i Kine pokrenut povećavanjem izvoznih tarifa od strane predsednika SAD Donalda Trampa pogađa auto-industriju, ali su pojedini proizvođači pronašli način kako da ublaže gubitke.
Trampovi potezi su posebno negativno uticali na Teslu i BMW, koji proizvode na desetine hiljada vozila godišnje u SAD. Oni su rešenje za to pronašli povećavanjem investicija u suprotnom taboru u Kini, koja je za razliku od SAD ublažila svoje statove u vezi sa stranim kompanijama.
Do sada su strani proizvođači mogli da prave svoja vozila u Kini samo u saradnji sa lokalnim kompanijama u odnosu 50-50 odsto. Od 2022. to pravilo se ukida.
Zbog toga je BMW već najavio da će postati prvi strani proizvođač većinski vlasnik neke kineske kompanije, nakon što reorganizuje vlasničku strukturu u "Brilliance China Automotive Holdings" kompaniji.
S druge strane, Tesla je najavila izgradnju kineskog Gigafactory pogona koji će imati kapacitet od 500.000 vozila godišnje.
BMW će u svojoj kineskoj kompaniji praviti aktuelne modele Serije 1, Serije 2 Active Tourer i određenih verzija Serije 5.
Što se tiče Tesle, fabrika u Kini će drastično smanjiti visinu cena vozila na ovom tržištu. Teslini automobili trenutno u Kini koštaju 70 odsto više nego u SAD. Kao odgovor na prošlonedeljno povećanje izvoznih tarifa Tesla je podigla cenu Modela S i Modela X za više od 20.000 dolara.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)