NISMO IMALI POJMA DA JE NEVIDLJIV! MILIJARDE SU ZAVRŠILE U BLATU: Zoltan Dani o obaranju ponosa američke avijacije!

Autor:

Vesti

26.03.2024

22:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zauvek će ostati upamćen snimak na kom razdragani narod igra kolo na krilu nevidljivog.

NISMO IMALI POJMA DA JE NEVIDLJIV! MILIJARDE SU ZAVRŠILE U BLATU: Zoltan Dani o obaranju ponosa američke avijacije!

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Nišanski radar smo uključili tek kad se približio na 15 kilometara, seća se pukovnik podviga na današnji dan 1999.

Zoltan Dani, pukovnik u penziji koji je bio na čelu jedinice koja je na današnji dan 1999. oborila američki nevidljivi avion F-117, rekao je povodom 25. godišnjice početka NATO bombardovanja SRJ, da on i članovi njegove jedinice tada i nisu znali da taj avion poseduje stelt-tehnologiju i da je nevidljiv, tako da su ga tretirali kao bilo koji drugi cilj.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Dani Zoltan

NEVA MU PRESUDILA

Kada se ponos američke avijacije, u čiji razvoj su uložene milijarde dolara, i kome je to bio prvi borbeni let, srušio u blato u ataru sremskog sela Buđanovci, nastalo je neopisivo slavlje vojske i meštana. Zauvek će ostati upamćen snimak na kom razdragani narod igra kolo na krilu nevidljivog.

- Na vreme smo ga otkrili i pustili ga da uđe u dubinu zone uništenja. Operativni centar naše pretpostavljene komande je odobrio da mi izvršimo borbeno dejstvo na taj cilj - rekao je Dani.

Naveo je da je, kada je oficir za vođenje na njegovu komandu otkrio cilj nišanskim radarom, naredio lansiranje.

- Dejstvovali smo sistemom S-125M neva, 27. februara, tačno u 20.42 - pojašnjava Dani.

PRATILI LET

Objasnio je da se ovaj raketni sistem sastoji od dva radara, da je jedan osmatrački, a drugi nišanski i da je osmatrački radar metarskog opsega, zbog čega lakše otkriva avione manje radarske uočljivosti:

- Nama se na ekranu pojavilo kao da se putnički avion nalazi na nekih 27 kilometara udaljenosti, nakon toga sam izvestio operativni centar i rekao da mi imamo cilj, a po trajektoriji putanja smo ocenili da će ući u zonu uništenja, te smo ga puštali i samo posmatrali na osmatračkom radaru.

Dodao je da su kasnije uključili nišanski radar kada se avion približio na 15 kilometara.

- Ako previše zračimo tim radarom, onda postoji mogućnost da oni pošalju protivradarske rakete. Od svih naših raketnih jedinica, jedino naša nikada nije pogođena, a sve ostale najmanje jednom, neke i više puta - dodao je pukovnik.

Sačuvao i ljude i tehniku

Dani sa ponosom pokazuje i spomen-sobu u kojoj su i dalje izloženi delovi aviona i raketa, kao i fotografije borbene smene koja je bila prisutna u noći kada je oboren američki nevidljivi avion, ali i simbolično, tablu Buđanovaca, mesta u kojem je avion oboren.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Deo aviona

- Ponosan sam na celu tu ekipu, ponosan na jedinicu i na to da sam imao priliku da budem komandant jedinice i da niko od nas nije poginuo, da sam uspeo da sačuvam i ljude i tehniku - rekao je heroj.

Susret s oborenim pilotom

Pukovnik je podsetio da se mnogo godina posle rata video s američkim pilotom Dejnom Zelkom, poreklom Slovencem, kog je oborio.

- Snimljen je i film "Drugi susret", kojim smo hteli da pošaljemo poruku celom svetu da mi u Srbiji nismo onakvi kakvim su nas prikazivali. Tokom bombardovanja smo bili demonizovani.

Kaže i da je Zelko po dolasku u Srbiju rekao da se oseća loše zbog svega što je uradio, da je prevaren jer je mislio da mu je misija da našem narodu donese slobodu.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (1)

Loading
Fundaća

27.03.2024 13:16

Kako to Srbi nisu onakvi kakvim ih se prikazivalo ?Zbog čega je onda Srbija bombardirana ?