OVO SIGURNO NISTE ZNALI! Evo čemu služi rupica na prozoru aviona!

Autor:

Razonoda

10.03.2024

22:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ova inovativna tehnologija omogućava da se pritisak u kabini primenjuje samo na spoljašnje staklo, čime se čuva srednje staklo za ekstremne situacije.

OVO SIGURNO NISTE ZNALI! Evo čemu služi rupica na prozoru aviona!

Foto: Shutterstock

Stjuardesa Heni Lim otkrila je tajnu koja se krije iza male rupe na prozorima aviona. Njena objava na društvenim mrežama izazvala je veliko interesovanje putnika koji su oduvek bili znatiželjni o tome zašto se ta rupica nalazi na prozorima aviona.

 

@_hennylim_ The Mystery behind tiny holes in airplane windows! Check this video out to know! Follow my Official facebook page “Henny Joyce Lim” follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #tinyhole #window #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

 

Ona je otkrila da ova rupica zapravo igra ključnu ulogu u održavanju pritiska vazduha unutar avionske kabine i spoljašnjeg vazduha.

Rupica na prozoru aviona zapravo ima višestruku funkciju. Pored regulacije pritiska između kabine i spoljašnjeg vazduha, ona takođe omogućava oslobađanje vlage i sprečava stvaranje mraza i kondenzacije na prozoru, što bi moglo da ometa pogled putnika. Kada avion dostigne određenu visinu, javlja se značajna razlika u pritisku između vazduha spolja i vazduha unutar kabine, što zahteva preciznu regulaciju kako bi se održala bezbednost putnika.

Spoljnje, srednje i unutrašnje staklo čine prozore aviona, pri čemu spoljnje staklo nosi teret pritiska u kabini. Rupica na prozoru, smeštena blizu dna srednjeg stakla, funkcioniše kao ventil koji omogućava ravnotežu pritiska između vazduha u putničkoj kabini i vazduha između spoljašnjeg i srednjeg stakla. Ova inovativna tehnologija omogućava da se pritisak u kabini primenjuje samo na spoljašnje staklo, čime se čuva srednje staklo za hitne situacije.

Prema priručniku za održavanje Boinga 737, srednje staklo je dizajnirano da izdrži pritisak koji je 1,5 puta veći od normalnog radnog pritiska na 70 stepeni Farenhajta. Ova otkrića pružaju dodatno uverenje putnicima u sigurnost letova i inovativnost tehnologije koja se koristi u avio-industriji.

Bonus video

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading