OD BEOGRADA DO NIŠA ZA 2 SATA I 10 MINUTA, DO SUBOTICE ZA SAT I 20! Vučić iz Pirota: Ovo je veliki dan za Srbiju, daje nam snagu i volju za dalje!

Autor:

Vesti

28.03.2024

12:41

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Reč je o deonici u dužini od 86 kilometara.

OD BEOGRADA DO NIŠA ZA 2 SATA I 10 MINUTA, DO SUBOTICE ZA SAT I 20! Vučić iz Pirota: Ovo je veliki dan za Srbiju, daje nam snagu i volju za dalje!

Foto: FOTO TANJUG/ ALEKSANDAR ĆIRIĆ/ bg., ATAImages

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi  radove na rekonstrukciji i modernizaciji pruge od Niša do Dimitrovgrada, na deonici Pirot - Sukovo.

Radovi na rekonstrukciji međunarodne pruge od Niša do Dimitrovgrada počeli su krajem prošle godine, podizanjem starih šina kod pirotskog sela Staničenje. 

 

Obraćanje predsednika Vučića

- Danas je veliki dan, jer će ljudi moći da čuju i vide šta je to što radimo ovde na jugoistoku Srbije. Kao što je bilo nezamislivo da uradimo auto-pu kroz Sićevačku klisuru ikoliko smo života na tom delu izgubili, danas ljudi koriste auto-put, zahvalan sam ljudima koji su to uspeli da izvedu, da povežu interkonektore sa Bugarskom. 

- Hoću posebno da se danas zahvalimo Žiofre, Fon der Lajen, EU. Ti ljudi su nam ogromnu sumu dali.

- Ovo znači ogromne promene za našu zemlju. Potrebno je da stalno radite i unapređujete stvari. Agenda rasta i reformskih procesa kako bismo došli do jedinstvenog evropskog tržišta - kazao je Vučić i dodao:

Ako neko to može da bude sa Zapadnog Balkana, onda je to Srbija. Ovaj novac koji smo dobili za ove projekte je nešto izuzetno, u grantovima izuzetno.

- Verujem da ćemo još mnogo zajedničkog posla moći da uradimo.

Obraćanje Žiofrea

Ambasador Emanuel Žiofre obratio se prisutnima:

- Železnica je simbol snage, integracija, jedinstva i zajedničkih standarda. Ovaj projekat će doprineti daljem napretku Srbije ka EU. Danas smo na gradilištu koje predstavlja prvu komponentu celokupnog projekta. Za ova projekta EU je obezbedila ukupno 242 miliona evra - kazao je i dodao:

Ova linija će biti elektrifikovana i opremljena najsavremenijim sistemom, u skladu sa najvišim standardima. Pored toga logistički centar će u budućnosti doneti dodatne mogućnosti.

- Želimo da pružimo blagodeti građanima Srbije i pre nego ona postane član EU.

Obilazak radova

- Sve ukupno zajedno sa obiklaznicom oko Niša, ja mislim da će biti oko 430 miliona evra, sa svim priključcima. Dobićemo oko 108 miliona evra od Evrope na poklo - kazao je predsednik Vučić.

- Stvari se kreću, ja sam uvek nezadovoljan, mislim može brže, ali to su velike stvari koje menjaju izgled zemlje. Zamislite za dva sta i deset minuta od Niša do centra Beograda.-

Pravci Beograd-Niš i Niš-Dimitrovgrad strateški su projekti, dodao je predsednik Vučić.

- Ono što nam nedostaje i što je veoma važno, biće nam potrebno mnogo logističkih centara - rekao je predsednik.

- Nadam se da će do kraja 2027. radovi biti završeni - izjavio je Vučić.

- Niko ništa nije uradio 50 godina a šta treba, ja da se obesim što kasnimo mesec-dva... Kasnimo 50 godina. Pokažite mi jednu zemlju u Evropi u kojoj se radi ovoliko, proporcionalno broju stanovnika...- naveo je Vučić.

- Daćemo sve od sebe da pruga bude gotova u decembru - istakao je predsednik.

Pokazao je karte koje prikazuju planiranu trasu pruge od Valjeva do Crne Gore i naglasio da će biti značajnih promena kada vozovi budu prolazili brzinom od 130 kilometara na sat.

Predsednik Vučić istakao je da će o teškom periodu koji nam sledi govoriti u narednim danima.

- Današnji dan je dobar dan, a svi teški dani i teme, neće nas zaobići - kazao je.

Biće brze pruge i do Hrvatske?

- I Hrvati nekad nisu hteli ali su se sad predomislili pa hoće da radimo tu brzu prugu Beograd-Zagreb pa nam Evropljani sad rade projekat - rekao je Vučić.

Najavio je i rad u tri sektora i tri faze na pruzi Beograd-Niš čime će biti podignuto celo Pomoravlje, deo Nišavskog i Rasinskog okruga.

- Mora da se uradi kvalitetno i dobro, ovo je za nas od velikog značaja. Mi smo sada naviknuti na velike rezultate, ljudi znaju da će to biti urađeno. To je od neverovatnog značaja za istok Srbije, od Pirota do Beograda stizaće se za tri sata - rekao je Vučić.

- Mnogo nam je važno da dobijemo zelene koridore. Za naš strašno važne stvari, ako mogu da budem iskren važnije od ogromnog novca koji nam daju iz Brisela. Ovo je negde moja želja, da bude završeno pre kraja mog mandata.

- Ja sam govorio o nekim teškim vremenima koja su pred Srbijom, o tome sam govorio sa Žizofreom, sa predstavncima Kvinte i o tome ću govoriti narednih dana - dodaje predsednik.

Predsednik je, na pitanje da prokomentariše odluke u Parlamenatrnoj skupštini Saveta Evrope, kazao da će se o tome oglasiti sutra.

Sastanak sa Miloradom Dodikom

Predsednik Vučić sastao se sa Miloradom Dodikom, ali će detalje sastanka otkriti sutra, kazao je.

- Sutra ili prekosutra dobićete odgovor. Video sam svaku izjavu u svakom trenutku. Sve što je potrebno da se vidi što se tiče regiona, video sam. Oglasiću se u roku od 48 sati.

"Izgradiste Srbiju"

Predsednik je kratko razgovarao sa radnicima železnice i građevincima, sa kojima se srdačno pozdravio. Takođe je upitao da li je jedna železničarka povezana sa Veljkovićem, s kojim je nekada služio u vojsci. Porazgovarao je i sa građevincima, među kojima su bili oni iz Leskovca i nekoliko gradova iz Pčinjskog kraja.

Što moja deca ne znaju šta je voz?

- Koga znate ko ide vozom od Beograda do Niša... Ljudi su zaboravili da imamo prugu i vozove, a evo vidite za Novi Sad, 6 miliona putnika što je otprilike pola miliona ljudi jer su neki išli više puta - kazao je Vučić pa podsetio i na radove na pruzi do Subotice gde će ljudi moći da odu vozom pa uzmu taksi posete Zoo-vrt na Paliću...

- Što moja deca ne znaju šta je voz? 36 godina, kilometara pruge nula - kazao je Vučić dotakavši i temu pojedinih zamerki na obnovu Kneza Mioša na potezu kod bombardovane zgrada Generalštaba.

- Šta treba? Ruglo da ostavimo? A rekli smo da ćemo i Muzej žrtava da napravimo, rekao je Vučić.

- Uskoro se završava i Autobuska stanica u Beogradu, ide i metro, a Železnička stanica u Novom Beogradu biće prelepa!, dodao je on.

Rekonstrukcija pruge

Reč je o deonici u dužini od 86 kilometara, a rok za završetak radova je 1.276 dana.
Izvođač radova je kompanija Trejs, a vrednost radova je oko 170 miliona evra.
U pitanju je jedina deonica na trasi evropskog železničkog Koridora 10 koja nije elektrificirana. 

Ova pruga izgrađena je 1886. godine. Nije rekonstruisana decenijama pa su vozovi na pojedinim deonicama išli brzinama do 30 kilometara na sat.

Zamenik gradonačelnika Pirota Miloš Colić rekao je za Tanjugu da se rekonstrukcija međunarodne pruge Niš - Dimitrovgrad uveliko radi u okolini Pirota i da izvođači obavljaju radove u skladu sa predviđenom dinamikom.

Kako je naveo, strateški je značaj ovog posla za Pirot jer se očekuje da usledi reafirmacija železničkog saobraćaja, ali i da se ova vrsta saobraćaja odvija neuporedivo bezbednije nego što je to sada slučaj.

"Veliko nam je zadovoljstvo da posle putnog Koridora 10, imamo rekonstrukciju i  železničkog koridora, što je od velikog značaja za privredu, ali i za ceo ovaj deo Srbije. Ono što smo mi kao lokalna samouprava sa Ministarstvom građevinarstva dogovorili jeste da se posebno vodi računa na to da pruga bude sigurnija. Počev od naselja Radin Do, kroz koje prolazi međunarodna pruga, propust će biti širi i bezbedniji, imaćemo dva pothodnika kod Železničke stanice, zatim most od 15 metara na ulazu u naselje Đeram", rekao je Colić.

Istakao je da će u urbanim delovima pruga biti zvučno izolovana, a pružni prelazi mnogo bezbedniji.

Veoma zahtevni radovi na rekonstrukciji pruge odvijaju se tako što se naizmenično prekida saobraćaj.

"Mi smo veoma zadovoljni dinamikom kojom se ova pruga rekonstruiše i očekujemo da železnički saobraćaj, i putnički i teretni, kada ovaj posao bude završen bude neuporedivo kvlaitetniji u budućnosti", kazao je Colić.

Međunarodna pruga od Niša ka Sofiji, bila je u veoma lošem stanju, a na pojedinim deonicama godinama unazad kompozicije teretnjaka su se kretale redukovanom brzinom, na svega tridesetak kilometara na sat. 

Upravo zbog dotrajale pruge, krajem 2022. godine nedaleko od Pirota desio se i akcident kada su se izvrnuli vagoni koji su prevozili amonijak, pa je došlo i do curenja amonijaka. 
Kada ova investicija bude završena, kompletan železnički saobraćaj odvijaće se neuporedivo bezbednije.

Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije je ranije rekao da ovaj projekat, osim rekonstrukcije pruge od Sićeva do Dimitrovgrada, podrazumeva i izgradnju pružne obilaznice oko Niša u dužini od oko 22 kilometra. 

BONUS VIDEO

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (39)

Loading
Ana

28.03.2024 12:46

Vučić mnogo ulaže u izgradnju putne infrastrukture

Tijana

28.03.2024 12:47

Pratimo obilazak radova i rekonstrukciju pruge zajedno sa predsednikom.

Ana

28.03.2024 12:48

Železnički saobraćaj se razvija u svim delovima Srbije

Ana

28.03.2024 12:50

Bravo za naseg predsednika, nema stajanja, Srbija ide u korak sa svetom.