OTKRIĆE ZAMRZNUTE VODE NA MARSU: Ključni korak ka razumevanju planete (VIDEO)

Autor:

15.06.2024

Ranija istraživanja su takođe pokazala da je na Marsu postojala tečna voda.

OTKRIĆE ZAMRZNUTE VODE NA MARSU: Ključni korak ka razumevanju planete (VIDEO)

Foto: Tanjug/AP

Na Marsu je nedavno otkriveno značajno nalazište zamrznute vode na vrhu jednog vulkana, što je rezultat istraživanja američkih naučnika objavljenog u časopisu "Nature Geosciences". Ovaj region, poznat kao Tarsis, predstavlja najveći planinski lanac u Sunčevom sistemu i nalazi se na ekvatoru planete.

Ovo otkriće je posebno važno jer prisustvo vode na Marsu može ukazivati na mogućnost postojanja uslova za život. Naučnici su primetili da se svake večeri mraz kondenzuje na planinama Marsa, a zatim isparava tokom jutarnjih sati. Prema rečima glavnog autora studije, Adomasa Valantinasa sa Univerziteta Braun, ovo može biti ostatak drevnog klimatskog ciklusa na Marsu, kada su postojale padavine, možda čak i snežne.

Ranija istraživanja su takođe pokazala da je na Marsu postojala tečna voda tokom najmanje 200 miliona godina. NASA je nedavno otkrila i ogromnu jamu na Marsu, duboku oko 178 metara, što dodatno intrigira istraživače o prirodi i geologiji ove planete.

Ova otkrića su ključna za razumevanje prošlosti Marsa i mogućnosti da je planeta u nekom trenutku imala uslove za život, što je tema koja privlači sve veću pažnju naučne zajednice i šire javnosti.

Mars je četvrta planeta od Sunca u Sunčevom sistemu, poznata po svojoj crvenkastoj boji koju duguje visokom sadržaju gvožđa u njenoj površini. Ova planeta je manja od Zemlje i ima tanju atmosferu, koja se sastoji uglavnom od ugljen-dioksida.

BONUS VIDEO: